برگزاری مراسم وفات حضرت ام النبین(س)توسط بسیجیان شهراهرم

حجت الاسلام حسینی درمراسم سالروز وفات حضرت ام النبین(س) گفت:بصیرت، بینش، آگاهی، عطوفت و مهربانی از خصوصیات بارز این بانوی بزرگوار بود.
کد خبر: ۹۴۸۱۷۹۰
|
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ازتنگستان،حجت الاسلام حسینی درمراسم سالروز وفات حضرت ام النبین(س)که توسط بسیجیان پایگاههای مقاومت خواهران خدیجه کبری(س) وبرادران امام سجاد(ع)اهرم برگزارشدگفت:بصیرت، بینش، آگاهی، عطوفت و مهربانی از خصوصیات بارز این بانوی بزرگوار بود.

حجت الاسلام حسینی ضمن تسلیت این ایام گفت: حضرت علی (ع) بعد از شهادت حضرت فاطمه (س) از برادرش عقیل خواستند که همسری برای ایشان انتخاب کند که دارای اصالت و ویژگی های ممتاز باشد چون عقیل نصب شناس بود و خانواده ها و اصالت ها را به خوبی می شناخت، حضرت ام البنین (س) که نامش فاطمه بود را برای حضرت علی (ع) برگزیدند.

وی در ادامه به ویژگی های حضرت ام البنین (س) اشاره و تصریح کرد: بصیرت، بینش، آگاهی، عطوفت و مهربانی از خصوصیات بارز این بانوی بزرگوار بود و یکی از نکات قابل توجه این خانم، بینش و آگاهی ایشان  بود.

حجت الاسلام حسینی افزود: حضرت ام البنین (س) در بحث ولایت مداری و حمایت از امام خود، چهار فرزندش را تقدیم این راه و مکتب کرده و امام زمان خود را به نحو احسن در واقعه عاشورا یاری نمودند که یکی از فرزندانش حضرت ابوالفضل (ع) و فرزندان دیگر ایشان عبدا… ، عثمان و جعفر بودند.

قاضی دادگستری تنگستان  یادآور شد: زمانی که امام حسین (ع) از مدینه به سمت کوفه حرکت می کردند این بانوی بزرگوار به بقیه کاروان سفارش می کردند که امام حسین (ع) را دریابید که مبادا ایشان تنها بماند. این رفتارها، نشان از ارادت این خانم نسبت به امام زمان خودش است.

ایشان درپایان گفت:محبت و علاقه ی شدید این بانو به خاندان نبوی و علوی و آنچنان که می دانیم سخت ترین مسئله برای یک مادر، گذشتن از فرزندان خود است ولی حضرت ام البنین فرزندان خود را به گونه ای تربیت می کند که آنها فدای امام خود گردند و به سعادت برسند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار