خبرهای داغ:
امام جمعه بهار:

باید در راه بندگی ولایتمدار باشیم

همدان-امام جمعه شهر بهار گفت: بندگی خداوند متعال معرفت الهی است و باید خدا را بشناسیم و نسبت به خداوند متعال علم پیدا کنیم ولایت الهی امانت ما است و در راه بندگی باید ولایتمدار باشیم.
کد خبر: ۹۴۸۸۴۱۵
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بهار با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا باعث آرامش، سکینه و طمانینه است و حقیقت سریانی و جریان خون حیات در رگ‌های انسان است.

وی افزود: اگر خدا نباشد زندگی انسان بی‌معنا است، اعمال و رفتار انسان اقوا و نیات و احوال انسان باید خدایی باشد و اگر خدا فراموش شده ما باشد زندگی ما به تباهی و خسران است چرا که خداوند متعال تمام موجودات را هدفمند خلق کرده است و انسان اشرف مخلوقات است و در رأس این هدف قرار دارد.

امام جمعه شهر بهار با اشاره به اینکه انسان نباید هدف خود را گم کند، بلکه در حرکت و یک سیر منظم به طرف خداوند متعال باشد، بیان کرد: این سیر انسان باید منطقی و منطبق با فطرت باشد چراکه خداوند از ما عهد گرفته است که کسی را غیر از خدای متعال پرستش نکنیم و در امورات خود حواسمان به خدا باشد و اگر این حقیقت در ما باشد و ایمان و اعتقاد و باور ما در این مسیر باشد به یقین وعده‌ای که خداوند متعال داده نزدیک است.

وی ادامه داد: آنچه که خداوند ما را مامور کرده و تکلیف است این است که در مدار قرآن باشیم و نه بر محور هوای نفس و خودخواهی‌ها و منیت‌ها بلکه بر محور اهل بیت عصمت و طهارت باشیم.

مصباح با بیان اینکه مبادا دنیا و ظاهر آن ما را فریب دهد، تأکید کرد: انسان در مسیر سیر الی الله است چه بخواهد و چه نخواهد انالله و انا الیه راجعون، همه ما محکوم هستیم که در زمان قرار بگیریم و این زمان در ما اثر می‌گذارد و گذر زمان را در خود درک می‌کنیم و پایان این سیر حقیقت مرگ است، مرگ تمام شدن و نابودی نیست چرا که این مرگ انتقال است، انتقال از این دنیا پر تلاطم و دنیای پر از آشوب و استرس، به دنیایی امن و باقی.

وی تصریح کرد: حقیقت دنیای ما ورقه امتحان است، اگر ما توانستیم خود را در مسیر تعالی قرار دهیم به حقيقت خلقت خود و هدف خلقت دست پیدا کردیم.

امام جمعه شهر بهار عنوان کرد: بندگی خداوند متعال معرفت الهی است و باید خدا را بشناسیم و نسبت به خداوند متعال علم پیدا کنیم ولایت الهی امانت ما است و در راه بندگی باید ولایتمدار باشیم.

وی با بیان اینکه باید به خود درس بندگی دهیم، گفت: این درس بندگی حاصل نمی‌شود مگر اینکه ایمان راسخ و باوری قاطع داشته باشیم.

مصباح در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه باید تحلیل دقیق از وضعیت جامعه داشته باشیم، افزود: رهبری فرزانه و هوشمند ما تربیت یافته مکتب اهل بیت(ع) است و نقدهای هوشمندانه دارد.

وی با بیان اینکه اشراف مقام معظم رهبری نسبت به مسائل ستودنی است، گفت: ایشان حل مشکلات محسوس معیشتی و رفاه خانوار را بدون رشد اقتصادی غیر ممکن می‌دانند و فرمودند که باید در عرصه اقتصادی رشد و ترقی کنیم بنابراین همه باید در این راستا حرکت کنیم

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار