رئیس آموزش و پرورش فراهان مطرح کرد

افزایش فضاهای آموزشی در فراهان/ احداث خوابگاه های دانش آموزی در مناطق روستایی

رئیس آموزش و پرورش فراهان گفت: قبل از انقلاب بسیاری از روستاها فاقد مدرسه بودند و پس از انقلاب علاوه بر احداث مدارس ابتدائی روستایی، خوابگاه های دانش آموزی نیز جهت ادامه تحصیل دانش آموزان روستایی احداث شده است.
کد خبر: ۹۴۸۹۱۷۹
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰

محمدحسن داودآبادی، رئیس آموزش و پرورش فراهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در فراهان، در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزش گفت: نرخ باسوادی قبل انقلاب ۴۷ درصد بود و امروز این رقم به ۹۶/۴ درصد رسیده است.

رئیس آموزش و پرورش فراهان گفت: احداث ۴ هنرستان فنی و حرفه ای، احداث فضاهای آموزشی و خوابگاه دانش آموزی، ساخت ۴ سالن ورزشی و دو زمین چمن از دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان فراهان در حوزه آموزش و پرورش است.

داودآبادی تصریح کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در سطح شهرستان مشغول به تحصیل هستند و قبل از انقلاب بسیاری از روستاها فاقد مدرسه بودند، پس از انقلاب علاوه بر احداث مدارس ابتدائی روستایی، خوابگاه های دانش آموزی نیز جهت ادامه تحصیل دانش آموزان روستایی احداث شده است.

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی در شهرستان فراهان برگزاری ۴۲ مرحله مسابقات فرهنگی و هنری و معارف اسلامی در رشته های متنوع برگزار شده است.

داودآبادی افزود: آمار شرکت کنندگان در مرحله آموزشگاهی هر ساله ۱۲۰۰ نفر بوده و آمار مسابقات در مرحله شهرستانی ۳۰۰ دانش آموز و آمار اعزام دانش آموزان به مرحله استانی هر ساله حدود ۴۰ نفر است.

رئیس آموزش و پرورش فراهان گفت: ۹۰۰ دانش آموز در رشته های ورزشی فعالیت دارند و در مسابقات حائز کسب مقام شده اند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰۰ معلم در سطح شهرستان و ۸۵ مدرسه فعال در سطح شهرستان داریم و حتی در روستایی که یک دانش آموز دارد، معلم و کلاس درس داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار