گذری بر زندگینامه شهدای 57 در استان مرکزی؛

بزرگ مرد اراکی، شهید انقلاب اسلامی

یکی از شهدای انقلاب اسلامی در استان مرکزی، پیرمردی از دیارآفتاب است؛ مبارز انقلابی که در تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی شهد شیرین شهادت را نوشید.
کد خبر: ۹۴۸۹۸۷۰
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بی‌ شک انقلاب اسلامی مردم ایران معجزه بزرگ تاریخ معاصر است انقلابی که به راهبری حضرت امام خمینی(ره) و با مشارکت و حضور در صحنه امت مسلمان ایران به اثبات رسید. مردم شجاع و غیور شهرستان اراک از همان روزهای آغازین انقلاب به صحنه آمدند و در راه آرمان های بلند و اصیل این حماسه حسینی از بذل جان و مال مضایقه نکردند و در نهضت خمینی(ره) شهدایی را تقدیم کردند؛ شهدایی که هر کدام شان هویت بخش و افتخارآفرین هستند.

در میان این شهدا که اکثراً در راهپیمایی‌ ها و تظاهرات علیه رژیم، مورد حمله مأموران رژیم پهلوی قرار گرفته‌ اند، نام بزرگ مردی به نام«ذبيح اله دارابی نژاد» به چشم می خورد.

ذبيح اله در هفتم شهریور 1304 در اراک به دنیا آمد. فروشنده دوره گردی بود که در حد خواندن و نوشتن سواد می دانست ولی با این وجود حرکت و نهضت انقلاب را به خوبی درک کرد.

 ازدواج کرد و صاحب سه پسر و پنج دختر شد. این بزرگ مرد اراکی بیستم آذر 1357 در زادگاهش هنگام تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی بر اثر اصابت گلوله به سینه، شهید شد. مزارش در گلزار شهدای همان شهرستان واقع است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار