امامان جمعه تشیع و تسنن در همایش علمای تقریب مذاهب تاکیدکردند:

انگشت دشمن، روی گسل های اختلاف انگیز است/دعوت علمای تشیع و تسنن از مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن + (فیلم)

امام‌جمعه تربت جام با تاکید بر اینکه نظام اسلامی ایران این ظرفیت را دارد که اختلافات را در درون خودش حل کند و نیازی به دخالت بیگانگان ندارد،گفت: دشمن انگشت روی گسل های اختلاف انگیز شیعه و سنی گذاشته است.
کد خبر: ۹۴۹۰۰۲۴
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،حجت الاسلام حسین اسلامی درگردهمایی علمای تقریب مذاهب اسلامی که به میزبانی تربت جام برگزار شد با استفاده از آیات الهی و سیره نبوی (ص)اظهارکرد: بیش از هر چیزی قرآن و سیره نبوی (ص)توصیه به وحدت، همدلی و انسجام و دلسوزی دارد، قرآن کریم پدیده اعجاب انگیر وحدت شیعه و اهل سنت است، مهمترین‌ میراث گذشتگان که به ما رسیده اخوت، صفا و صمیمیت و برادری است که ریشه در قرآن و سیره نبوی دارد.

امام جمعه تربت جام افزود: دشمن انگشت روی گسل های اختلاف انگیز شیعه و سنی گذاشته است ، نیازی به دلسوزی بیگانگان و دشمنان نداریم و ما براساس تعلیم قرآن کریم و فرهنگ غنی نبوی اقوام و مذاهب مختلف در کشور همدل و یکرنگ و منسجم زندگی مسالمت آمیزی داریم.

وی با اشاره به عفو عمومی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: بعد ز سه ماه اغتشاش رهبری معظم انقلاب در اوج عطوفت، رافت اسلامی و اقتدارو شوکت فرمان عفو عمومی را صادر کردند.

وی تاکیدکرد: نظام اسلامی ایران این ظرفت را دارد که اختلافات را دردرون خودش حل کند و نیازی به بیگانگان ندارد.

علما در قبل از انقلاب هیچ جایگاهی نداشتند

در ادامه امام جمعه بخش پائین جام به نمایندگی از امام جمعه اهل سنت تربت جام حاج شرف الدین جامی الاحمدی که در جلسه حاضربودندولیکن به دلیل کسالت قادر به ایراد سخنرانی نبودند با تشریح وضعیت مردم در قبل و بعد از پیروزی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: باورود امام به میهن حکومت طاغوت برچیده شدو اسلام در کشور احیا گردید،علما در قبل از انقلاب هیچ جایگاهی نداشتندو کدخدا ارباب منطقه بود اما امروز به برکت امام ره وشهداجمهوری اسلامی همه امکانات رفاهی را در دورترین روستاهای مرزی برای آسایش مردم مستقر کرده است .

مولوی امان لله برزگر افزود: قدر نعمت جمهوری اسلامی و امنیت را باید بدانیم در گذشته ما غلام حلقه به گوش آمریکا بودیم و از ما حق توحش می گرفتندو امروز با تفکر امام ره در مقابل استکبار جهانی مقاوم ایستاده ایم .

وی ادامه داد: از هر حنجره ای که حرف اختلافی زده شود به اسلام و انقلاب ظلم کرده است او چشم‌دیدن اخوت و همدلی شیعه و سنی را ندارد و امنیت کشور با خون شهدا به دست آمده است.

وی تصریح کرد: دشمنان جنگ‌ترکیبی را علیه ما براه انداختد و نمی خواهد پیشرفت های ما را ببیند، کشتی انقلاب در طلاطم موج ها مسیرخودش را طی می کند و با اتحاد و‌انسجام که وجود دارد دشمن مایوس می شود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل امنیت و عزت ما را نمی خواهند و همه وظیفه داریم از امنیت کشور و درستاوردهای انقلاب حفظ و حراست کنیم.

دعوت علمای شیعه و سنی از مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم و علماشیعه و اهل سنت در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکیدکرد: علمای شیعه و سنی وظیفه دارند مردم را برای حضور گسترده در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن که روز سرنوشت ساز است دعوت کنند که باشکوه هر چه تمامتر برگزارشود و یکبار دیگر مردم با حضور حماسی و انقلابی مشت محکمی بر دهان یاوه گویان داخلی و خارجی بزنند.

وی ابراز کرد: مردم شیعه وسنی آگاه، بصیر و منسجم و هوشمند هستند و بعنوان یک سرباز فداکاراز منویات رهبری معظم انقلاب پیروی می کنند و پای انقلاب ایستاده اند.

گفتنی است: این گردهمایی درآستانه فرارسیدن‌یوم الله دهه فجر انقلاب اسلامی باشرکت بیش از ۵۰۰ عالم و رحانی شیعه و اهل سنت شهرستان های باخرز، سرخس، صالح آباد و تربت جام باشکوه خاصی برگزار گردید.

خبرنگاران: حقدادی،رشتی،رحمانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار