یادواره اولین شهید انقلاب شهرستان دشتستان برگزار شد

یادواره اولین شهید انقلاب شهرستان دشتستان، شهید سلیمان شریفی در شهر آبپخش برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۰۵۹۰
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، یادواره اولین شهید انقلاب اسلامی در شهرستان دشتستان شهید سلیمان شریفی، همزمان با سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) و ایام الله دهه فجر با حضور آیت الله صفایی بوشهری، سرهنگ بناری فرمانده سپاه ناحیه دشتستان، معاون سیاسی فرمانداری و دیگر مسئولین بخش و شهرستان در شهر آبپخش برگزار شد.
آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه در استان بوشهردر این مراسم با بیان اینکه خداباوری و خدایاوری از مهم‌ترین مؤلفه شهداست، اظهار کرد: اهل ایمان و تقوا متواضع، دشمن‌ستیز و بسیار تلاشگر هستند که در راه خدا از هیچ سرزنشی هراس ندارند و از دل این افراد شهدای بسیار متولد شده است.
وی با بیان اینکه دین خدا و اهل بیت (ع) خط قرمز اهل ایمان و تقوا پیشگان است، گفت: اساس شکل‌گیری انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) زنده کردن دین خدا بود، عشق به خدا، شهدا را در مسیر جهاد و شهادت قرار داد.
این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به اینکه اساس شکل‌گیری انقلاب اسلامی با اختلاس، دزدی و ناهنجاری‌های دیگر در تناقض است، تصریح کرد: اساس انقلاب اسلامی پویایی دین الهی است؛ به‌عبارتی وجود شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت نشان‌دهنده روحیه ایمانی قوی در بین مردم ایران است.
آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: تفاوت بین شهادت و مرگ در این است که همه ما مرگ به سراغ‌مان می‌آید، ولی شهید با باور و ایمان درونی‌اش وارد جنگ می‌شود و می‌داند پایان کارش شهادت است و با ذوق و اشتیاق به سمت شهادت می‌رود و همین امر رمز ماندگاری و جاودانی شهید است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همه ما می‌بینیم و می‌شنویم روزانه تعدادی از فرزندان ما در راه این مکتب و برقراری نظم و امنیت جام شهادت را می‌نوشند و ما در قبال آنان مسئولیم، چرا که جنگیدن اکنون سخت‌تر از گذشته است و دشمن با تمام امکانات و یک جنگ ترکیبی به میدان آمده تا فرهنگ اسلامی ما را خدشه دار کند که این موضوع هوشیاری مردم و مسئولان را می‌طلبد.
امام جمعه شهر بوشهر گفت: امروز ما جمع شدیم تا از روح بلند شهدا و نفس گرم خانواده‌های معظم شهدا مدد بگیریم و شهدا را واسطه قرار بدهیم که خدای متعال ما را در مسیری قرار دهد که بتوانیم دینمان را به شهدا ادا کنیم.
آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مردم ایران و نظام اسلامی بسیار با ارزش و عظمت هستند لذا باید قدردان این نظام و ملت باشیم، اظهار کرد: آیات قرآن، ارزش‌های اسلامی و دینی به فراموشی سپرده شده بود که با شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی مجدد احیا شد.

پایان خبر/

ارسال نظرات