خبرهای داغ:

برگزاری جشن دهه مبارک فجر بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود

شاهرود_ جشن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود در زورخانه شهید تهرانی این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۰۹۳۷
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

برگزاری جشن دهه مبارک فجر بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، جشن بزرگ میلاد امام علی (ع) و گرامی داشت روز مرد و مقام پدر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ع) به میزبانی زورخانه باستانی شهید شیخ محمد تهرانی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.
دکتر حسین نیکوفرد مسئول بسیج اساتید و انجمن ورزش باستانی دانشگاه صنعتی شاهرود در این مراسم که با حضور جمعی از اساتید، مسئولان و پرسنل دانشگاه برگزار شد، ضمن اشاره به آثار ورزش پهلوانی، گفت: یاد علی (ع) و ائمه اطهار (ع) رکن جدایی ناپذیر ورزش باستانی در کشور و فرهنگ ایرانی اسلامی است که توانسته جایگاه بسیار بالایی را نیز در بین مردم داشته باشد.
نیکوفرد با بیان اینکه باستانی ارزش‌های اسلامی مانند فتوت، نیکوکاری، انفاق، ذکر و استمداد و ... را با هم دارد و با تاسی از مرام علی (ع) و بزرگان دین و معرفت، نقش بسزایی در تربیت نسلی متدین داشت، تاکید کرد: در جریان انقلاب اسلامی شاهد بودیم که مردانی از گود زورخانه به یاری امام (ره) رسیده و در دوران دفاع مقدس نیز چراغ جهاد برای دین خدا را روشن نگه داشتند.
او با بیان اینکه یکی از رسالت‌های ما امروز باید ترویج ورزش پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای باشد، بیان کرد: کمتر مجموعه‌ای را می‌توان یافت که ورزش، ارزش، تدین و صفات بارز اخلاقی و ... زیر یک سقف جمع شود و این ویژگی بارز زورخانه‌ها است.
مسئول بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود همچنین مقام پدر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را نیز گرامی داشت و تاکید کرد: امروز عزتمندی و اقتداری که ایران اسلامی دارد، مرهون مجاهدت‌های شهدا و کسانی است که برای انقلاب اسلامی تمام زندگی شان را گذاشته اند و می‌بایست قدردان آنان بود.
در جشن بزرگ ولادت با سعادت حضرت علی (ع) در دانشگاه صنعتی شاهرود مقاماتی مانند امام جمعه موقت شاهرود، مسئول دفتر نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، شهردار و رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی کشور و جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود حضور داشتند.
یکی از بخش‌های ویژه این مراسم تقدیر از پیشکسوتان و پدران دانشگاه صنعتی شاهرود و ورزش زورخانه‌ای شهرستان شاهرود بود که بعد از اجرای ورزش‌های زورخانه‌ای در گود زورخانه به مناسبت ولادت با سعادت علی (ع) برگزار شد و حال و هوای معنوی به مراسم بخشید.
تقدیر از دم گرم و پنجه مرشد حسنی، مرشد زورخانه شهید تهرانی دانشگاه صنعتی شاهرود که سال‌ها است در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ورزش پهلوانی در بین قشر دانشگاهی استان سمنان تلاش می‌کند، از دیگر بخش‌های این مراسم ویژه بود.
جشن گرامی داشت مقام پدر، ولادت با سعادت علی (ع) و همچنین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حالی به میزبان زورخانه شهید تهرانی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد که این دانشگاه بر طبق رسالت اجتماعی و فرهنگی خود، همواره بر ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی تاکید داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار