گفتگوی خواندنی با خانم دکتر مارونی داروساز مسلمان لبنانی:

انقلاب اسلامی نعمت بزرگیست که جامعه ایرانی باید شکرگزار این باشند/ ابعاد شخصیتی زن ایرانی در ایرانِ پس از انقلاب اسلامی شکوفا شد

در شب چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به گفتگو با بانوی لبنانی نشستیم که در بیروت زندگی و تحصیل کرده و در نهایت اسلام شیعی و انقلاب اسلامی را نعمت بزرگی برای خود و مردم ایران میداند.
کد خبر: ۹۴۹۱۳۶۰
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳

خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم در شب چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به گفتگو با بانوی نشسته است که در بیروت زندگی و تحصیل کرده و در نهایت اسلام شیعی و شهر مقدس قم را برای خود انتخاب میکند.

* لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از چه زمانی به ایران مهاجرت نموده اید؟
سلام و درود میفرستم به قطب عالم امکان حضرت مولانا صاحب العصر و الزمان (عج) و ایام مبارک دهه فجر و ۲۲ بهمن را خدمت امام زمان عجل الله، حضرت آیت الله خامنه ای و تمامی ملت های اسلامی جهان تبریک و تهنیت عرض می کنم.
بنده رباب مارونی علویه اصالتاً از جبل العاملِ لبنان متولد سال ۱۹۸۰ در بیروت از خانواده ای شیعه مذهب به دنیا آمدم، تحصیلاتم را در دانشگاه بیروت به اتمام رساندم، همچنین در رشته داروسازی بالینی با مدرک دکترای حرفه‌ای داروسازی بالینی و در کنار آن PHD پوست و مو و همراه با دروس و مطالعات معارف اسلامی تحصیل نمودم.
در سال ۲۰۰۳ با طلبه ای ایرانی الاصل دارای تحصیلات دانشگاهی ازدواج کردم و در سال ۱۳۸۵ به دلیل علاقه به شهر مقدس قم و حرم اهل بیت (ع) نقل مکان کردیم و در این شهر مشغول داروسازی و خدمات دارویی بوده و سابقه کاری ۲۴ _ ۲۵ ساله همراه با فعالیت های فرهنگی و دینی به خصوص در زمینه های امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، هیئات دینی خواهران عرب و ایرانی و با افتخار خادم ستاد بازسازی عتبات عالیات هستم.

*چرا اسلام را انتخاب نموده اید و برای حفظ آن چه تلاشی کرده اید؟

از نظر حقیر یکی از نعمات خداوند بر ما نعمت اسلام است که به لطف خداوند در خانواده مسلمان شیعه تحت پرچم دوازده امامی یا جعفریه اثناعشری هستم؛ ولی از آنجا که خانواده بنده حزب‌اللهی نبوده بلکه متوسط بودند ولی از آن جهت که تولدم یک سال بعد از پیروزی انقلاب بود و دقیقا در همان سال رژیم غاصب اسرائیل جنوب لبنان را اشغال کرد این در حالی بود که فضای بیروت از لحاظ دینی، اجتماعی و فرهنگی ضعف شدیدی پیدا کرد، یکی از خدماتی که انقلاب اسلامی در حق شیعه لبنان کرد حضور سید موسی صدر در کشور ما بود که سید با سیاست حکیمانه خیلی از حقوق اهل تشیع را احیا نمود.
در این میان پدر بزرگم تاثیر بسزایی در انقلابی و ولایی بودن و مقید بودن به مسائل و احکام اسلامی من داشتند، ناگفته نماند حجاب انتخاب خودم بود در حالی که در کشور ما قانون و اجباری برای دختران وجود نداشت فقط با مطالعه و تحقیق و توسل به حضرت زینب (س) می‌توان به این نتیجه رسید که حجاب بهترین انتخاب است.

*با توجه به اینکه مردم ایران در سال ۱۳۵۷ تلاش کردند جمهوری اسلامی را برگزیدند نظر شما در این خصوص چیست؟

با توجه به آیه شریف «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا» حضور امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷ سبب شد این جمهور و ملت ایران متحد شوند با پیروی از یک رهبر واحد تصمیم جدی برای آزادی بگیرند تا در نهایت یک حکومت اسلامی برپا شود؛ همین امر باعث شد که در سال ۱۳۵۸ اقشار مختلف جامعه با تلاش فراوان از پشتیبانی ولی فقیه به واسطه خون هایی که ریخته شد از چنگال رژیم پهلوی آزاد گردند.
مردم ایران هم جمهوری را انتخاب کردند که در اصطلاح اعراب رأس الشعب نام دارد در اینجا دو نکته حائز اهمیت است: اولا خودِ مردم باید حکومت کنند نه اینکه رژیم ظالم زورگویی کند و دوم اینکه اسلامی باشد، این دو شرط متمم هم هستند؛ همانگونه که در تاریخ نیز قابل مشاهده است انقلاب هایی همچون آمریکای لاتین و کشورهای عربی مثل سوریه به پیروزی رسیده اند ولی مانند سوسیالیست‌ها یا اشتراکی ها هدفشان بر اساس احکام الهی نبوده این پیروزی خیلی زود به شکست تبدیل شده و به اضمحلال منجر شد. بنابراین اگر حکومت اسلامی نبود شاید نظام جمهوری نمی توانست ۴۴ سال ادامه پیدا کرده و همچنان استوار باقی بماند.

*در خصوص جایگاه و نقش زن در اسلام و جمهوری اسلامی (آزادی که شعار غرب است و جمهوری اسلامی آن را داراست) توضیح بفرمایید.

تاثیر انقلاب اسلامی هم جنبه سیاسی و هم جنبه فرهنگی در ایران و در خارج از ایران دارد؛ جنبه سیاسی آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تقویت روحیه مقاومت در ملت های منطقه و جهان است، جنبه فرهنگی آن نیز تبلیغ و نشر اسلام ناب محمدی و مذهب تشیع است.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) بسیاری از متفکرین خارجی جذب دین اسلام شدند و از بین ادیان مختلف همچون مسیحی، سنی و... هم مذهب شیعه را برگزیدند و تعدادی بعد از انقلاب به ایران مهاجرت نمودند.
تاثیر انقلاب اسلامی در داخل ایران نیز تقویت روحیه مقاومت و استکبار ستیزی و پیشرفت علمی، اقتصادی، نظامی و...چشمگیر بوده است. انقلاب اسلامی تاثیر بسزایی در حضور پررنگ بانوان در حوزه و دانشگاه و همچنین در عرصه های سیاسی، علمی، فرهنگی، پزشکی و... داشت این پاسخی بود بر ادعای غربی‌ها که معتقد بودند اسلام باعث عقب ماندگی زنان می‌شود.

تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده است زن در عین حفظ حیا و متانت می‌تواند به بالاترین مراتب علمی، هنری ورزشی، و... برسد، در این میان نباید از نقش ویژه مادران و زنان ایرانی در به ثمر رسیدن آرمان‌های انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و دفاع از حریم اهل بیت(ع) نادیده گرفت چه بسا مادران و زنانی که خود اسلحه به دست فرزندان و همسرانشان دادند و راهی جبهه‌های جنگ علیه رژیم بعث و رژیم منحوس داعش کردند.

برای زن ایرانی چه مدالی درخشان تر از اینکه در بعضی از نقل‌ها ۱۷۰۰۰ شهیده و جانباز تقدیم انقلاب نموده است و شجاعانه در راه دین از خود گذشتگی کردند‌؛ از نظر من در تفاوت آزادی غربی با آزادی اسلامی باید به این نکته توجه نمود که آزادی در اسلام به معنای رهایی از چنگال شهوات شیطانی و هوای نفس می باشد اما در مقابل، آزادی از منظر غرب به معنای آزاد بودن از هرگونه قید و شرط اخلاقی و ولنگاری هوای نفس است چنانچه در مکتب غرب آزادی بی قید و شرط، انسان و جامعه را به ورطه نابودی کشانده و خوی حیوانی را در انسان نمایان می کند.

*به عنوان حسن ختام کلام آیا صحبتی با مخاطبین ما دارید؟

درآخر ضمن قدردانی از انجام این مصاحبه، از مردم ایران گلایه دارم اگر قدر نعمت ندانیم خداوند آن را سلب می‌کند یکی از این نعمات بزرگ، اینجا انقلاب اسلامی است که متاسفانه عمداً یا سهواً برخی از ایرانیان به دلایلی همچون تهاجم فرهنگی، مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف مدیریتی و تحریم از انقلاب دلسرد شده اند که این خطر بزرگی برای جامعه ایران محسوب می‌شود. امام خمینی (ره) نیز در این باره فرمودند: «نگذارید یأس در جامعه نفوذ کند چون ناامیدی عمل شیطان است»

من به شما اطمینان می‌دهم با تلاش و توکل به خداوند متعال پیشرفت‌هایی روزافزون حاصل خواهد شد درخواست من از جوانان ایرانی این است که شکرگزار نعمت انقلاب اسلامی باشند دست از پیروی و تعهد از رهبری نکشند. در اتفاقات اخیر کشور، فضا به حدی غبار آلود شد برخی از جوانان در تشخیص دوست و دشمن دچار گمراهی شدند. امیر مومنان می فرمایند: « عِرْفْ عدُوّکْ دشمن خود را بشناسید.»
احساس من این است برخی از ما هنوز دشمن خود را نشناخته ایم که این امر اساس انقلاب را به خطر می‌اندازد. معتقدم ظهور امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی یکی از نشانه های مهم در مسیر ظهور حضرت حجت (عج) و تشکیل حکومت جهانی می باشد.

انتهای پیام/ وحیده سلمانیان

ارسال نظرات
آخرین اخبار