رئیس پلیس‌ راه استان مرکزی اعلام کرد

مه گرفتگی در اغلب محورهای مواصلاتی استان مرکزی

رئیس پلیس‌ راه استان مرکزی گفت: مه‌ گرفتگی شدید در اغلب محورهای مواصلاتی استان مرکزی وجود دارد که موجب کاهش دیدشده است.
کد خبر: ۹۴۹۲۵۱۵
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ محمد پورشمس، رئیس پلیس‌ راه استان مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان مرکزی گفت: با توجه به مه گرفتگی شدید در اغلب محورهای مواصلاتی استان و لغزندگی، همراه داشتن لوازم ایمنی از سوی رانندگان الزامی است.

وی با توصيه به تمامی رانندگان به منظور رعايت سرعت مطمئنه افزود: رانندگان به هنگام تردد در سطح محورهای لغزنده، به‌ منظور پیشگیری از لغزندگی وسیله نقلیه خود، از ترمزهای ناگهانی استفاده نکنند، زیرا این کار خود باعث وقوع حوادث ناگوار رانندگی خواهد شد.

سرهنگ پورشمس یادآور شد: سرعت مطمئنه تنها به‌ اندازه سرعت مجاز در جاده مربوط نمی‌ شود بلکه گاهی بسیار کمتر از آن نیز است و سرعت مطمئنه یعنی سرعتی که راننده بتواند در آن سرعت، وسیله نقلیه خود را به‌ آسانی و به‌ درستی کنترل و فاصله طولی مناسب با دیگر وسایل نقلیه را نیز رعایت کند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه تجهیزاتی مانند برف‌ پاک‌کن و وسایل گرمایشی از ضروریات رانندگی در این شرایط است، خاطرنشان کرد: رانندگان در شرایط ناپایدار آب و هوایی، با شیشه بخار گرفته رانندگی نکرده و همواره در هنگام رانندگی در چنین شرایطی، به عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران نیز توجه داشته باشند و در هنگام عبور از کنار آنها، سرعت خود را کاهش دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار