فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام؛

دبیر خانه پیگیری جنایت جنگی دولت فرانسه در ایلام تشکیل شد

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: دبیر خانه پیگیری جنایت جنگی دولت فرانسه در ایلام تشکیل شد.
کد خبر: ۹۵۰۱۵۹۴
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴


به گزارش خبرگزاری بسیج، دبیرخانه پیگیری حادثه جنایت جنگی و قتل عام عمومی ایرانی‌ها در ۱۹اسفندماه سال ۱۳۶۳ توسط دولت فرانسه، امروز در دفتر بنیاد حفظ نشر آثار به صورت رسمی افتتاح شد.

سردار جمال شاکرمی در این جلسه، با تبریک سالروز دوازدهم فروردین که روز تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی با نگاه آرمانی و بلند امام راحل و پای کار بودن و در میدان بودن مردم است، اظهار کرد: ۱۹ اسفند فاز جدیدی از بمباران‌های هوایی شکل گرفت، منافقین خبیث نفوذ کرده بودند، بمباران شهر‌ها آغاز شد و هشت استان کشور هدف قرار گرفت، استان ایلام نیز مورد حمله در چندین نقطه از جمله ماربره، دهلران، اطراف شهر ایلام مورد حمله قرار گرفت، جمعی از مردم بیگناه در جایی میان یک دره و در یک روستا و جایی که هیچ تشکیلات نظامی هم نبوده است، مورد حمله هواپیما‌های سوپراتاندارد و میراژ فرانسوی در اختیار صدام قرار می‌گیرند، جمیعت غیر نظامی به شهادت می‌رسد و این یک جنابت بزرگی است که از سوی اروپایی‌های صورت گرفته است.

وی افزود: دشمن بعثی با حمایت اروپایی ها، به لحاظ پیروزی‌های رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس، بعد از خلع بنی صدر، موفق شدن در جبهه‌های حق علیه باطل، فاز بمباران و موشک باران نقاط غیر نظامی را در پیش گرفتند که ایلام بار‌های بار مورد هدف قرار گرفت و با چشمان خود دیدیم که اروپایی‌های خبیث و آمریکایی‌های جنایتکار با همه تجهیزاتی که در اختیار صدام قرار داده بودند چه جنایاتی را با به شهادت رساندن زن‌ها و کودکان در روستای ماربره شکل دادند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: در این دبیرخانه اسناد و مدارکی که به شکل میدانی به دست آمده است جمع بندی و ارائه شده و در مقیاس ملی و جهانی مطرح خواهد شد.

سردار شاکرمی گفت: تشکیل دبیرخانه پیگیری جنابات جنگی تحت عنوان قتل عام ایرانی‌ها توسط دولت فرانسه و سایر کشور‌های اروپایی در ۱۹ اسفندماه بسیار مهم و ارزشمند در راستای پیگیری خیانت‌ها و خباثت‌های دولت فرانسه علیه ملت ایران است.

وی ادامه داد: این دبیرخانه در ایلام تشکیل شده است که همه شاهدین و همه خانواده‌های که عزیزانشان را از دست داده اند، همه زوایای پیدا و پنهان این جنایت را بازگو کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بیش از ۷۵ سال است که فرانسوی‌ها به نیابت از اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی سیاسی و اجتماعی، شیطنت و خیانت کرده اند و در جنگ و در همین قضایای اخیر در سال ۱۴۰۱ ردپای فرانسوی‌ها با هدف براندازی نظام اسلامی و آسیب به مردم قابل مشاهده است، اما امروز آتش این فتنه هاف خود فرانسه را گرفته و مردم فرانسه به پلشتی سردرمداران خود پی برده اند و ندای مظلومیت و آزادی خواهی را سر دادند.

وی ادامه داد: اعلام می‌کنیم که فرانسه از انگلیس و همه این‌ها در امتداد خباثت‌های رژیم صهیونیستی است، خباثت این‌ها و همراهی در این جنگ نیابتی در طول ۸ سال که بر ملت ایران، تحمیل شد قابل مشاهد است و حق برای مردم ایران محفوظ است که باید در سطح دنیا منتشر شود.

سردار شاکرمی بیان کرد: خباثت و جنایات اروپایی‌ها در بمباران روستای ماربره کاملا مشهود است و ۱۹ اسفند ۶۳ در ایلام و هشت استان کشور به طور همزمان جنایت انسانی صورت می‌گیرد و صد‌ها نفر مظلومانه در خانه و کاشانه خود در خاک و خون می‌غلتند، ۱۹ اسفند ۶۳ در روستای ماربره یک نقطه عطف در تاریخ دفاع مقدس شده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: خانواده‌هایی در این حادثه وجود دارند که ۵ تا ۶ نفر بلکه بیشتر هم از اعضای خود را از دست داده اند و مستند کردن اوصاف این خانواده‌ها می‌تواند بر تارک اروپایی‌های و به ویژه فرانسه لکه ننگی باشد.

وی ادامه داد: این‌ها جنایت کردند در حالی که خود را مدعی حقوق بشر و مهد دموکراسی معرفی می‌کنند، ولی آثار جنایت ان‌ها در ایران و کشور‌های منطقه، کشور‌های آفریقایی و آمریکای لاتین قابل مطالعه است و همه آن‌هایی که مدافع حقوق انسانی و مردم هستند باید ابعاد این جنایات را تشریح کنند و عالم در جریان شیطنت و خیانت آن‌ها قرار گیرد.

حجت اسلام والمسلمین علیمحمدی نماینده، ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز در این نشست اعلام کرد: در این دبیر خانه تلاش می‌شودچهره شیطانی دولت فرانسه را به عالم نشان دهیم.

وی افزود: دشمنی ما با غرب علاوه بر بعد دینی، بعدانسانی نیز دارد چرا که کار آنان برای بشریت جز خیانت نبوده است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه امیر المومنین (ع) استان ایلام تصریح کرد: آنان حتی به ملت خود هم ظلم می‌کنند امید است فعالیت این دبیر خانه باعث حفظ اسنجام جهان اسلامی شود.


ارسال نظرات