جهادگر ملایری در گفتگو با بسیج خبر داد

تعمیر و مرمت ۲۳ باب منزل مسکونی به همت گروه جهادی خیبر روستای جوزان ملایر

همدان-جهادگر ملایری از تعمیر و مرمت ۲۳ باب منزل مسکونی به همت گروه جهادی خیبر روستای جوزان شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۱۶۳۰
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند «هر کسی یک نیاز مومنی را روا سازد خداوند حاجت‌های فراوان او را روا سازد که کمترین آن بهشت یکی از مهمترین مسائل در جامعه اسلامی رفع فقر و رسیدگی به فقرا و نیازمندان است هر کاری در کشور صورت می‌گیرد باید با هدف رفع فقر و محرومیت و ایجاد رونق در زندگی عموم مردم باشد.»

چند سالی است اردو‌های جهادی در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه بسیجیان جای خود را باز کرده است و این جوانان با هدف کمک به مردم مناطق محروم راهی دیارهایشان می‌شوند و بدون کوچک‌ترین چشمداشتی دست به اقدامات فرهنگی اجتماعی عمرانی و ... می‌زنند.

همانطور که امام خامنه‌ای (مدظله العالی) می‌فرمایند «ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم. در همه‌ی بخشها، کمربسته بودنِ مثل یک جهادگر لازم است؛ این اگر بود، کار‌ها راه می‌افتد؛ این اگر بود، بن‌بست‌ها باز میشود، شکافته می‌شود؛ [یعنی]کار فراوان، پُرحجم و باکیفیّت و مجاهدانه و انقلابی. انقلابی یعنی چه؟ بعضی خیال میکنند وقتی میگوییم انقلابی، یعنی بی‌نظم؛ نخیر، اتّفاقاً یکی از خطوط اصلی انقلابی‌گری، نظم است؛ منتها انقلابی، یعنی اینکه خودمان را سرگرم کار‌های حاشیه‌ای و تشریفاتی و زرق‌وبرقی و مانند این‌ها نکنیم.»

به بهانه آشنایی با گروه‌های جهادی و طرز تفکر و فعالیت جهادگران در عرصه‌های مختلف پای صحبت برخی از این جوانان  نشستیم.

علی احمدی جوزانی یکی از این جوانانی است که در سال‌های اخیر توانسته اقدامات فراوانی در گروه‌های جهادی انجام دهد، در ادامه گفتگوی بسیج با این جوان جهادگر گروه جهادی خیبر روستای جوزان را می‌خوانید.

خودتان را معرفی کنید؟

بسم الله الرحمن الرحیم، اینجانب علی احمدی هستم متولد سال ۱۳۶۵ فارغ التحصیل مقطع کاردانی و در حال حاضر مشغول به شغل کشاورزی هستم و فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ در قالب گروه جهادی خیبر در حوزه استحفاظی بخش مرکزی شهرستان ملایر روستای جوزان آغاز کردم.

چگونه شد که جذب گروه‌های جهادی شدید؟

کار جهادگران تسهیل و خدمت به محرومین است، به نظر بنده مهم‌ترین کار جهادگران تسهیل و خدمت به مددجویان و خانواده‌های محروم است و اگر به این صورت انجام شود نه اینکه صرفاً کمک مالی باشد کار جهادی صورت گرفته است و کمک ما به این خانواده محروم باعث می‌شود او نیز در جای دیگر به دیگران کمک کنند.

هدف شما برای تشکیل گروه و اقدامات جهادی چه بود؟

در ابتدا هدف از تشکیل گروه رضای خداوند و دستگیری از محرومین است؛ بنده در سال ۱۳۹۶ مسئول پایگاه بودم و در حوزه استحفاظی خود با بررسی‌های اجمالی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که باید دست به کار شویم و اقدامی برای کمک به محرومین صورت بگیرد جهت هنگامی که برای شناسایی نقاط ضعف و قوت  منطقه استحفاظی رفتیم احضار شد که باید کار جهادی صورتی خداروشکر استارت کار را در سال ۱۳۹۶ در حوزه استحفاظی خود زدیم با یک خیر شروع به فعالیت کرده و در بسته جز خیر را باید این نکته را گفت که ابتدا باید رضایت آخرین جذب شود و با یک خیر که شروع کردیم در حال حاضر به لطف امام زمان عجل الله با پنجاه خیر در ارتباط هستیم که بعضی از این عزیزان هم خودشان جدای از اینکه به گروه کمک می‌کنند واسطه بین یکسری خیرین دیگر هم هستند و خیرین ما از این تعداد که گفته شد خیلی بیشتر است که بعضی از این افراد را حتی خودمان نمی‌شناسیم و به واسطه افراد دیگر به ما کمک می‌کند.

مهمترین فعالیت‌های گروه جهادی شما تاکنون چه بوده است؟

بدون اغراق بخواهیم بگوییم با عنایت حضرت، ولی عصر (عج) در تمام عرصه‌ها فعالیت داریم برای مثال در کار‌های عمرانی، بسته‌های معیشتی، توزیع لوازم تحریر در ابتدای سال تحصیلی و کمک درمانی.

متاسفانه در حال حاضر افرادی هستند که دچار بیماری‌هایی هستند که از نظر هزینه‌ای کمک می‌کنیم و با مراکز ذیربط کارهایشان را انجام می‌دهیم.

در عرصه فرهنگی هم ورود پیدا کرده‌ایم، اعتقاد ما بر این است که کار فرهنگی مکمل کار جهادی است و اگر نباشد آن کار جهادی ابتر است و خدا را شکر موفق بوده‌ایم به عنوان مثال ما به منزل یک محروم که شناسایی شده بود به همراه خیّری رفتیم که در آن ابزار و لوازم ماهواره موجود بود که ما آن خیر را مجاب کردیم که در کنار این کار عمرانی کار فرهنگی انجام می‌دهیم  و خدا را شکر کار فرهنگی و جهادی در کنار هم انجام شد به طوری که بعد از پایان کار، افتتاحیه آن منزل با روضه حضرت زهرا (س) صورت گرفته بود که آن روز بهترین  مزد برای گروه ما بود.

به نظرتان مهمترین اقداماتی که در این مدت انجام داده‌اید، چه بوده است؟    

خدا را شکر در بحث کار‌های عمرانی که عمده فعالیت‌های گروه ما را تشکیل می‌دهد در احیای منازل مسکونی که در حال تخریب بوده‌اند به خوبی عمل کرده‌ایم و اگر بخواهیم فقط این مناطق را حساب کنیم اقدامات بسیاری انجام شده و فقط در سال ۱۴۰۱، ۲۳ باب منزل مسکونی تعمیر و مرمت شد که ساخت سرویس‌های بهداشتی و حمام بخشی از کار بوده است.

در ساخت منزل مسکونی مددجویان کمیته امداد در شهرستان ملایر که از پروژه‌های بسیج سازندگی بود با مجموعه امداد شهرستان، تمام این پروژه‌ها را گروه جهادی ما انجام داده است و به لطف امام زمان (عج) موفق بوده است.

گروه‌های جهادی ما در شهرستان با کمترین هزینه، بهترین کار را از نظر مهندسی مسکن انجام داده که به اختصار تعدادی از این کار‌ها شامل ساخت منزل مسکونی در روستای گماسا برای خانواده زیر پوشش بهزیستی بدون ریالی کمک از سوی نهاد، سازمان یا ارگانی بوده که صفر تا صد کار را انجام داده‌ایم که این خانواده دارای چهار فرزند معلول جسمی و ذهنی بود که پس از ساخت نیز تمام لوازم و اسباب منزل را و آن چیزی که مایحتاج یک زندگی است تهیه و به این خانواده محترم اهدا کردیم.

یک منزل دیگر که طی چند روز اخیر توسط فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) افتتاح شد، منزل مسکونی مددجوی کمیته امداد واقع در روستای جوزان بود که منزل یک خانم با فرزندش بود که از نظر لوازم منزل حتی از ضروریات ابتدایی زندگی چیزی نداشتند و با مشکلاتی که برای این خانواده به وجود آمده بود، مجبور به نقل مکان بودند و اولین کاری که انجام دادیم یک منزل را برای این خانواده اجاره کردیم و تمام مایحتاج ابتدایی را برای این خانواده تهیه کردیم و صفر تا صد این منزل را با کمک خیرین بزرگوار احداث و در دهه مبارک فجر افتتاح کردیم.

یک منزل دیگر در روستای چشمه ساران بود برای خانواده‌ای که زیر پوشش کمیته امداد بود که دارای یک فرزند معلول بود و یک پیرمرد سرپرست این خانواده بود که با توکل به خدای متعال منزل این خانواده هم تقریباً تکمیل شده است.

همچنین در بحث کمک‌های مومنانه در سال گذشته تعداد ۹۶۰ بسته با کمک خیرین تهیه و توزیع کردیم که جدای از کمک بسیج سازندگی سپاه بود.

از دیگر فعالیت‌های گروه ما خرید و توزیع گوشت گرم است که ما در روستای قلعه باباخان یک مکان خاص تهیه کرده و در آن  مکان گوشت گرم را ۳۰ تا ۴۰ درصد زیر قیمت بازار تهیه و بین خانواده‌های محروم در سطح شهرستان ملایر توزیع می‌کنیم و روزانه حدود یک رأس گوسفند ذبح و گوشت آن را بین محرومین توزیع کردیم.

همچنین در بحث  تهیه جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند، آن‌ها را به فروشگاه‌های مشخص شده  معرفی می‌کنیم که لوازم مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند که در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲ خانواده بودند که ۷۰ تا ۸۰ درصد جهیزیه آن‌ها را با کمک خیرین و به انتخاب خودشان تهیه کردیم.

در بحث  لوازم تحریر در ابتدای هر سال تحصیلی با مدیر مدارسی که زیر پوشش مناطق استحفاظی ما هستند هماهنگ کرده‌ایم و با تشخیص این بزرگواران دانش‌آموزانی که با وجود گذشت چند روز از سال تحصیلی نتوانسته‌اند لوازم تحریر تهیه کنند به ما معرفی کرده و با کمک خیرین مقادیر قابل توجهی لوازم تحریر تهیه کرده و به این خانواده‌ها اهدا کرده‌ایم.

اشاره‌ای به اقدامات درمانی در گروه جهادی داشتید در این باره نیز توضیح بیشتری بفرمایید.

در حال حاضر ۱۲ نفر زیر پوشش درمانی گروه ما هستند و مجموعه داروخانه‌ها و پزشکان عزیزی که جهادی با ما همکاری دارند و مبالغی که توسط خیرین دریافت می‌کنیم با کمک مجموعه خیرین سلامت توانسته‌ایم خدماتی را به این خانواده‌ها ارائه کنیم که اکثراً در روستا‌های گماسا، مانیزان و دهنو علی‌آباد هستند و ما به این افراد کمک می‌کنیم.

آیا گروه شما اعزام تیم به شهر‌ها و استان‌های همجوار در مواقع بحرانی را داشته است؟ چه فعالیت‌هایی انجام داده‌اید و به چه مناطقی اعضا را اعزام کرده‌اید؟

اعزام اعضا به مناطق را نداشته‌ایم، اما در طول یک روز در منطقه استحفاظی ما ۲۲ میلیون تومان و مقادیر قابل توجهی اقلام از روستای جوزان و سایر بخش‌هایی که با گروه ما همکاری دارند جمع آوری و برای مناطق زلزله زده ارسال کردیم.

آیا گروه شما در مقابله با همه گیری بیماری کرونا و مبارزه با این ویروس منحوس اقدامی انجام داده است؟

در زمان کرونا و توزیع بسته‌های بهداشتی در اوایل کرونا که تهیه ماسک و الکل مشکل بود، توانستیم با توجه به رابطه خوبی که با نمایندگان شهرستان داشتیم، مقادیر بسیاری بسته بهداشتی تهیه و بین خانواده‌هایی که بیشتر در معرض آسیب بودند، توزیع کنیم.

همچنین محلول پاشی و گندزدایی معابر عمومی را داشتیم و با تعاملی که با اداره اوقاف داشتیم برای خانواده‌هایی که در بحث درمان با مشکل مواجه شده بودند، از این اداره کمک گرفتیم و با توجه به اینکه مرکزیت فعالیت گروه جهادی ما بخش مرکزی و روستای جوزان است و این منطقه زیر نظر اوقاف است برای اهالی بخش پیگیری کردیم و مبالغ خوبی برای خانواده‌هایی که درگیر کرونا و آسیب دیده بودند از سوی اوقاف تهرانم اختصاص پیدا کرد و محلول‌پاشی در تمام روستا‌ها که ۱۴ روستا بود، انجام گرفت.

همچنین گروه جهادی ما دارای ۷ روحانی است که این عزیزان خالصانه و شجاعانه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی رفتند و در بحث شستشو و تدفین عزیزانی که در اثر بیماری کرونا از دنیا رفتند، حضور پیدا کردند و شجاعانه به مردم خدمت رسانی کردند.

در بین صحبت‌های خود به فعالیت‌های فرهنگی اشاره کردید، چه اقداماتی در این زمینه داشته‌اید؟

علاوه بر فعالیت‌هایی که اشاره شد، برگزاری یادواره‌های شهدا، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از زائران ائمه اطهار (ع) را داشته‌ایم. همچنین برگزاری مراسم نیمه شعبان و جشن ولادت سراسر نور امام زمان (عج) و ایجاد غرفه‌های فرهنگی در راستای فرهنگ‌سازی انجام شده و در سال‌های گذشته نیز در کنار این مراسم‌ها بحث مهدویت و سه‌شنبه‌های مهدوی برگزار کردیم و در اعیاد و مناسبت‌ها بسته‌های معیشتی تهیه کرده و با تهیه کیک و شیرینی به منازل محرومین می‌رفتیم و با این خانواده‌ها دیدار داشتیم.

در کمک به ایتام نیز فعالیتی داشته‌اید؟

بله، ما فقط در بخش مرکزی ۳۰۲ خانوار تحت حمایت داریم که از این تعداد ۱۰۶ خانواده، خانواده‌های اعدام هستند که با توجه به نیازی که وجود دارد کمک صورت گرفته است، اما متاسفانه با مشکل تورم که در حال حاضر وجود دارد این کمک‌ها کمتر شده است که به لطف خداوند این مسئله هم حل می‌شود.

همچنین گروه جهادی ما با توجه به اینکه یک گروه جهادی فعال در سطح شهرستان معرفی شده و بین مردم شناخته شده است و در کنار این گروه‌های جهادی یک مرکز نیکوکاری هم داریم که با کمک کمیته امداد این مرکز توانسته جشن‌های متعددی را برای ایتام برگزار کنیم.

گروه جهادی شما در سطح شهرستان با آبگرمکن معروف شده است، چرا؟

یک بخشی از فعالیت گروه ما در سطح شهرستان ملایر تهیه لوازم و ضروریات زندگی برای خانواده‌های محروم است و با توجه به اینکه از ضروریات هر منزل آبگرمکن و ساخت حمام برای محرومین بوده، سال گذشته حدود ۳۸ دستگاه آبگرمکن برای خانواده‌هایی که اصلاً آبگرمکن نداشتند و یا آبگرمکن آن‌ها خراب بود تهیه کردیم، و در فصل سرما خرید بخاری برای خانواده‌های محروم را داشتیم که خدا را شکر توانستیم ۵۷ بخاری تهیه و به خانواده‌های محروم اهدا کنیم. همچنین ما لوازم و ضروریات دیگر از قبیل یخچال، فرش و اجاق گاز تهیه و به خانواده‌های محروم اهدا کرده‌ایم.

نظر شما درباره فعالیت‌های جهادی و محرومیت زدایی چیست؟

آنچه در این فعالیت برای اعضای گروه و مجموعه مهم است خدمت به محرومین است و برکاتی که این کار دارد وارد زندگی ما شده است و خداوند با کرمی که دارد در آخرت به همه عزیزان و همرزمان و همه جهادگران عنایت ویژه خواهد داشت.

چه ادارات و ارگان‌هایی با شما در اقدامات جهادی همکاری داشتند؟

مجموعه بسیج سازندگی، فرمانده سپاه ناحیه ملایر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، اداره اوقاف و امور خیریه، نمایندگان شهرستان در مجلس، بخشدار بخش مرکزی و مجموعه خیرین سلامت شهرستان ملایر به گروه ما کمک کرده‌اند.

کلام آخر...

به تمام همرزمان و جهادگران خداقوت می‌گویم و عرض می‌کنم مهم نیست کار‌ها را کسی ببیند، مهم رضایت خداوند متعال است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار