خبرهای داغ:

۳۹۶ هزار بازدید از سدهای خوزستان در نوروز ثبت شد

دبیر کمیته گردشگری سدها و رودخانه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان گفت: افزون بر ۳۹۶ هزار بازدید در تعطیلات نوروزی از سدهای استان خوزستان انجام شد.
کد خبر: ۹۵۰۲۷۳۷
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان، محمد فرجوانی اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین‌ ۱۴۰۲ در مجموع ۳۹۶ هزار نفر از سدهای استان بازدید کردند که این بازدیدکنندگان شامل اعضای کاروان‌های راهیان نور، گردشگران و مسافران نوروزی بودند.

 

وی با بیان این‌که سدهای دز، کرخه، عباسپور، مارون، آریوبرزن و شهدا در ایام نوروز پذیرای گردشگران بودند گفت: سد دز با ۱۰۰ هزار و ۶۵۰ بازدید و سد کرخه با ۹۱ هزار و ۶۰۰ نفر بازدید، پربازدیدترین سدهای خوزستان در این مدت بودند.

 

فرجوانی افزود: سد آریوبرزن با ۶۹ هزار ۶۲۵ بازدید، سد مارون با ۶۲ هزار و ۳۰۰ بازدید، سد عباسپور با ۴۰ هزار و ۶۷۲ بازدید و سد شهدا با ۳۱ هزار ۱۵۵ بازدید نیز در رده‌های بعدی پربازدیدترین سدهای خوزستان قرا گرفتند.

 

دبیر کمیته گردشگری سدها و رودخانه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان افزود: بازدیدکنندگان از سدهای مختلف خوزستان، توسط راهنمایان و کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان با فعالیت‌های این سازه‌های آبی آشنا شدند.

 

بر اساس این گزارش، سدهای دز، کرخه، عباسپور، مارون، آریوبرزن و شهدا از جمله سدهای مهم خوزستان هستند که نقش مهمی در کنترل سیلاب، و تامین آب شرب و کشاورزی استان دارند. برخی از این سدها با داشتن نیروگاه، تامین بخشی از برق استان و کشور دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار