خبرهای داغ:
استاندار قزوین:

بهره‌وری منابع آب در دستور کار مجموعه مدیریتی استان است

استاندار قزوین گفت: بهره‌وری منابع آب با اجرای طرح‌های مختلفی از جمله بازار آب در دستور کار جدی مجموعه مدیریتی استان است.
کد خبر: ۹۵۰۲۹۱۱
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

قزوین_ به گزارش بسیج، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی استان قزوین اظهار داشت: مدیریت منابع آب و توجه به آن توسط همه دستگاه ها و مردم باید در دستور کار قرار گیرد و هر کس در این حوزه باید وظایف خود را به درستی انجام دهد.

وی افزود: با توجه به‌ اینکه در فضای فعلی کشور به دنبال رشد تولید هستیم، یکی از عمده ترین مباحثی که باید برنامه ریزی شود بهره وری منابع آب است و باید در این حوزه اقدامات اساسی صورت گیرد.

اعلایی گفت: بسیاری از منابع آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می شود و باید بررسی لازم صورت گیرد تا میزان صرفه اقتصادی به مقیاس مصرف آب ارزیابی شود، چراکه استان قزوین در حوزه کشاورزی حرف برای گفتن دارد و باید موضوعات این حوزه با حساسیت بیشتری در استان دنبال شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: ارتقاء بهره وری مصرف منابع آب با اجرای طرح بازار آب در حال انجام است، البته موضوعات دیگری مانند اصلاح الگوی کشت و غیره هم باید دنبال شود تا هم شاهد افزایش درآمد کشاورزان و هم شاهد بهبود وضعیت اقتصادی باشیم.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: استان قزوین به دلیل صنعتی بودن و وجود مراکز متعدد سکونتگاهی ظرفیت خوبی در حوزه پساب دارد و باید برنامه ریزی لازم برای استفاده بهینه از پساب در سطح استان بر اساس قوانین و مقررات در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: نظارت بر چاه های غیرمجاز غیر کشاورزی هم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در این کمیته طرح ویژه ای برای شناسایی این چاه های غیرمجاز دنبال شود و گزارشی از وضعیت برخورد با این موضوع ارائه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها