محفل انس با قرآن کریم در ناحیه مقاومت بسیج سپاه زهک برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم با حضور فرمانده ناحیه، نیروهای پایور، سربازان وظیفه و استاد اعزامی ازحوزه علمیه قم حجت الاسلام والمسلمین محمدغزالی در نماز خانه ناحیه مقاومت بسیج سپاه زهک برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۵۱۱۵
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زهک، حجت الاسلام والمسلمین محمدغزالی، سخنران مدعو دراین مراسم باتاکید بر بهره گرفتن ازقرائت قرآن کریم در ایام مبارک رمضان گفت؛ یکی از امتیازات و ویژگی‌های قرآن مجید این است که خود یک کتاب تربیتی است و همه آیات آن به طور مستقیم و غیر مستقیم در مقام تربیت انسان در رده های مختلف سنی، از خردسال تا کهن سالی است.

وی افزود: این کتاب آسمانی و الهی گاه این وظیفۀ خطیر را به صورت مستقیم و گاه به صورت غیر مستقیم بیان کرده است، یکی از بخش های مهم تربیتی این معجزه، تربیت فرزندان است که قرآن در سوره های متعدد و در ضمن بیان سرگذشت انبیا و فرزندان آنان(حضرت نوح، ابراهیم، یعقوب، یوسف و…) به مسائل تربیت فرزند اهمیت، محور ها، شیوه ها و.. آگاهی داده است.

حجت الاسلام غزالی در این باره حدیثی از امام رضا(ع) را  که فرمودند«مَنْ قَرَأَ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ آیَهً مِنْ کِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ کَانَ کَمَنْ خَتَمَ الْقُرْآنَ فِی غَیْرِهِ مِنَ الشُّهُور»بیان کرد: هر کس در ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند، مثل این است که در ماه‌هاى دیگر قرآن را ختم کرده باشد.

این سخنران درادامه اظهارکرد: یکی از مسائل مطرح شده در اسلام، مسئله وظایف والدین در تربیت فرزندان است که در نظر قرآن جایگاه ویژه ای دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تلاوت قرآن در خانه در سایر افراد خانواده اثر دارد، پدر و مادری که خواندن قرآن جزو برنامه زندگی آنان است فرزندانشان نیز به فراگیری و خواندن قرآن علاقه‌مند می‌ شوند و این خود یکی از راه ‌های تعلیم قرآن به فرزندان است، زیرا کودک و نوجوان به طور عمده تحت تأثیر سخنان والدین، معلمان و دوستان است و این تأثیرپذیری در کودکی بیشتر از پدر و مادر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار