مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان:

تأمین آب پایدار ۸۰۰۰ نفر از ساحل‌نشینان جنوب شرق کشور تا پایان سال

قاسمی از تأمین آب پایدار ۸۰۰۰ نفر از ساکنان شهرستان دشتیاری تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۵۱۰۷
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲

به گطازش خبرنگار بسیج از زاهدان، علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
با اعلام این خبر بیان کرد: آبرسانی به مجموعه ۶ روستایی نوار ساحلی دشتیاری و شهر بریس از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ باهدف تأمین آب از آب‌شیرین‌کن پسابندر در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۱۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه توزیع آب و خطوط انتقال اجرا شده است، افزود: تاکنون شبکه توزیع بریس، خطوط انتقال و روستاهای شم، پسابندر و پُشَت تکمیل و هم‌اکنون شبکه توزیع پسابندر آبدار شده است.

وی با اشاره به اجرای خط انتقال آب از پسابندر به بریس، بیان کرد: طبق ابلاغ سازمان برنامه‌وبودجه این کار به عهده نیروی دریایی محول شد که متأسفانه به دلیل عدم تأمین اعتبار اجرا نشد.

قاسمی ادامه داد: این مهم در سال مالی ۱۴۰۱ و از محل اعتبارات تنش آبی وزارت نیرو به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان محول شد که متعاقب آن اسناد مناقصه انتخاب پیمانکار برای اجرای خط انتقال به طول ۲۴ کیلومتر تهیه و فراخوان از طریق برگزاری مناقصه عمومی انجام شده است که در مرحله اول استقبال مناسبی از سوی پیمانکاران برای اجرای کار صورت نپذیرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر مجدد فراخوان انتخاب پیمانکار تجدید و در سامانه مناقصات بارگذاری شده است؛ بر اساس پیش‌بینی صورت‌گرفته بازگشایی پاکت انجام خواهد شد.
وی در پایان عنوان کرد: بر اساس برآورد انجام شده و نوع زمین منطقه به دلیل دشواری حفر کانال، پیش‌بینی شده است که طی ۸ ماه پس از تحویل زمین عملیات اجرایی تکمیل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار