خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی:

استکبارجهانی در برابر قدرت نظامی ایران سر تعظیم فرود آورده است

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی گفت: در عرصه دفاعی و نظامی خودباوری را با جهاد تبیین به جوانان و نخبگان تزریق کردیم که روی پای خودشان ایستادند و نتیجه این شد که استکبار سر تعظیم فرود آورده است در همه حوزه‌ها می‌توانیم از این روش بهره ببریم در صورتیکه در مسائل برنامه‌ریزی صورت گیرد.
کد خبر: ۹۵۰۵۸۶۱
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی سردار محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام استان بعد از ظهر امروز سه شنبه (۲۹ فروردین) در نشست هیئت اندیشه ورز بسیج ادارات استان اظهار داشت: جلسات را به سمت کار کاربردی سوق دهید تا خروجی مطلوب داشته باشد هدف از تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز سازمان بسیج این است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه گستره بسیج در مجموعه ادارات و دستگاه‌های خصوصی و دولتی در همه جا حضور دارد و همه را به نوعی بسیجی میدانیم که داده‌های مختلف در اختیارش قرار می‌گیرد آن‌ها را به خوبی تجمیع و در هیئت‌های اندیشه ورز بحث کنیم راهکار‌های درست را به دست بیاوریم و به مدیران مربوطه ارجاع دهیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه ورز و اتاق‌های فکر عملاً فعال نمی‌شوند افزود: هیئت‌های اندیشه ورز می‌خواهد با احصاء آسیب ها، تهدیدها، مشکلات و فرصت‌ها جای خلأ‌ها را پر کند و تهدیدات و آسیب‌ها را به نفع مردم به فرصت تبدیل کنیم به وسیله دستگاه‌های دولتی، این هدف است که هنوز در بخش دولتی و غیردولتی جا نیفتاده است.

وی متذکر شد: به این منظور که افزایش بهره وری، کارآمدی و تعهد ایجاد شود هدفی است که حلقات صالحین بسیج در ادارات و کارخانجات دنبال می‌کنند تشکل‌هایی امروز به دنبال بسیج هستند که نیرو‌هایی بفرستد و دوره‌هایی برای کارکنان دستگاه‌ها و کارخانجات بگذارند، چون هدف تعالی انسان است.

مهدوی خاطرنشان کرد: در جهت افزایش کارآمدی در همه دستگاه‌ها دنبال این هستیم که توجه به ارباب رجوع و کار مردم، سرگردان نبودن مردم در سیستم اداری تحقق یابد با مشکلاتی که وجود دارد راهکار‌ها را باید پیدا کنیم.

وی ادامه داد: هدف هیئت‌های اندیشه ورز حل مشکلات و مسائل است که بخشی با آگاه سازی انجام می‌شود آگاه سازی نقش موثری در حوزه ادارات و سایر مجموعه‌ها دارد بسیاری از کارمندان، کارشناسان و کاردان‌ها که پاسخگوی ارباب رجوع هستند مسائل اولیه را نمی‌دانند یا توجه نمی‌کنند از گناه و ثواب بی اطلاع هستند.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان با بیان اینکه کادر سازی بسیار کارساز است افزود: آگاه سازی در زمینه پیشرفت‌ها و اقداماتی که در سال‌های گذشته انجام شده است را به نسل بعدی منتقل کنیم که خودباوری در آن‌ها ایجاد شود، روی پای خودشان بایستند و امیدوار شوند.

وی متذکر شد: آنچه دشمن در نبرد نامتوازن و ترکیبی به ما تحمیل کرده هدف اصلی اش ایجاد ناامیدی و یأس بر پیکره جامعه و به ویژه نسل جوان ما است که امروز می‌خواهند در عرصه مدیریتی کشور وارد شوند


مهدوی اضافه کرد: جوانانی که وارد سیستم اداری می‌شوند می‌خواهند یک شبه ره صد ساله را بروند، چون توجیه نیستند و فرایندی را در سیستم اداری تعریف نکرده‌ایم که جا بیفتد، اما در سیستم نظامی جایگاه و درجه نیروی که تازه وارد می‌شود مشخص است و سال‌ها طول میکشد که او به درجه بالاتر دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: گاهی فردی تازه وارد سیستم اداری می‌شود و با رابطه‌ای که دارد سکان مجموعه‌ای را به دست می‌گیرد که نمی‌تواند گره گشای کار مردم باشد برای این اشکال کار بحث کنیم و راهکاری برای آن پیدا کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان با بیان اینکه کادرسازی به خوبی انجام ندادیم گفت: امروز در اداره صمت بیش از یک سال است مدیری تعیین نمی‌شود در صورتی که در خط مقدم نبرد اقتصادی است و مهار تورم و رشد تولید در آنجا شکل می‌گیرد باید بررسی کرد مدیر شایسته را معرفی کنیم از جایی شروع کنیم و دستگاه‌ها را به کادر سازید موظف کنیم.

وی بیان داشت: یکی از دلایل موفقیت نیرو‌های مسلح این است که سال‌ها است کادر سازی صورت می‌گیرد تخصص‌های مطابق با نیاز‌های جامعه، اقدامات، مأموریت‌های محوله شده و جذب نیرو‌های کارآمد از دانشگاه‌ها را به طوری که به سراغشان می‌رویم و حمایت‌ها از آن‌ها صورت می‌گیرد و این مهم باید نهادینه کنیم.

مهدوی با اشاره به رشد صنعت دفاعی کشور خاطرنشان کرد: کشوری که چهل سال پیش برای تولید یک متر سیم خاردار ناتوان بود امروز استکبار جهانی از بلوک غرب و شرق دستش به سمت ایران دراز است حتی اروپایی‌ها با آن عظمت شان امروز دستشان به سمت ما دراز است برای در اختیار گرفتن سیستم‌های امنیتی و نظامی ما که حتی نمی‌توانند آن‌ها را ببینند، اما به سراغ ما آمدند.

وی اظهار کرد: در عرصه دفاعی و نظامی خودباوری را با جهاد تبیین به جوانان و نخبگان تزریق کردیم که روی پای خودشان ایستادند و نتیجه این شد که استکبار سر تعظیم فرود آورده است در همه حوزه‌ها می‌توانیم از این روش بهره ببریم در صورتیکه در مسائل برنامه‌ریزی صورت گیرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان تاکید کرد: هیئت اندیشه ورز در استان فعال شود، مسئولین را دعوت کنید، دستگاه‌های اجرایی را در جلسات توجیه و پای کار بیاورید نیاز به پیگیری کردن مداوم دارد باید از وجود همه استفاده کنیم و از همه ظرفیت‌ها در جهت حل مشکلات استان و عقب ماندگی‌ها بهره ببریم. همچنین در هیئت‌های اندیشه ورز ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را شناسایی، بحث و به دستگاه‌های دولتی ارجاع دهید و آن‌ها را پای کار بیاورید تا بسیاری از مشکلات را حل کنیم و به دستگاه دولتی نیز کمک کنیم.

وی بیان داشت: دست به دست هم دهیم اگر به استان خودمان اهمیت می‌دهیم باید نگاه ملی داشته باشیم و تاکتیک‌های ما منطقه‌ای باشد از ظرفیت‌ها و منابع ملی بهره ببریم و در منطقه در جهت توسعه و رونق استان کار کنیم خودمان را سرگرم مسائل حاشیه‌ای کنیم امسال هم تمام میشود و هیچ اتفاقی برای حل مشکلات مردم استان نمی‌افتد.

گفتنی است، در این نشست اعضای هیئت اندیشه ورز بسیج ادارات استان نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار