تشییع باشکوه شهید «الداغی» در مشهدالرضا/مدال حریم رضوی بر سینۀ قهرمان غیرت + فیلم و عکس

پیکر شهید «حمیدرضا الداغی» با طنین اشعاری در وصفش که «برای اخذ مدال از حریم سبز رضا» - «ز سبزوار گلی سرخ و پرپر آمده است» بر دستان مردم متدین و شهید پرور مشهد تشییع و پس از طواف در حرم مطهر رضوی برای خاکسپاری به زادگاهش منتقل شد.
کد خبر: ۹۵۰۸۷۰۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴

تشییع باشکوه شهید «الداغی» در مشهدالرضا/مدال حریم سبز رضوی بر سینۀ شهید «خوش غیرت» + فیلم و عکس

 

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد؛ مردم متدین و ولایتمدار کلانشهر مشهد امروز با حضور پرشور در آیین تشییع شهید خوش غیرت "حمیدرضا الداغی" بار دیگر نشان دادند که دل در گرو آرمان‌ ها و ارزش‌ های اسلامی دارند و جان‌ باختگان این مسیر را از یاد نخواهند برد.

شهید غیرت و ناموس کشور آمده است...

در این مراسم که با حضور جمعیت چندین هزار نفری زائران و مجاوران برگزارشد، حاج احمد واعظی، مداح حرم مطهر رضوی اشعاری در وصف غیرت و شجاعت شهید حمیدرضا الداغی سرود:

ز بیشه زار شرافت دلاور آمده است/ شهید غیرت و ناموس کشور آمده است

برای اخذ مدال از حریم سبز رضا/ ز سبزوار گلی سرخ و پرپر آمده است

در این آیین تشییع پرشکوه که با حضور مسوولان استانی از مهدیه مشهد آغاز شد و تا حرم مطهر رضوی ادامه یافت، مردم برخی از شهرستان ها و روستاهای خراسان رضوی، به خصوص اهالی شهرستان سبزوار، زادگاه این شهید والامقام، حضوری چشمگیر دارند.

تشییع کنندگان با فریادهای "حیدر حیدر" و "شهید باغیرت، شهادتت مبارک" و حمل پلاکاردهایی با مضامین «مبادا این خاک بی رویا، مبادا این شهر بی غیرت»، «حجاب یعنی: خون بهای شهیدان»، «هر پریشان نظری لایق دیدار تو نیست»، ضمن ابراز انزجار از مهاجمان به نوامیس جامعه، خواهان رسیدگی قانونی به اقدام ددمنشانه اخیر شدند.

"مرگ بر آمریکا، هیهات من الذله، این گل پر پر از کجا آمده، زیارت امام رضا آمده، ما همه با هم هستیم، پشت ولایت هستیم و لبیک یا حسین(ع) از دیگر شعارهایی بود که توسط تشییع کنندگان پیکر شهید غیرت تکرار می شد.

شهید حمیدرضا الداغی، جمعه شب، هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست و در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفته و به شهادت رسید.

شهید الداغی ۴۰ ساله ، متولد سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت.

از آن شهید غیرتمند یک فرزند دختر ۱۵ ساله به یادگار مانده است.

پیکر مطهر این شهید امروز پس از تشییع در مشهد مقدس و طواف در حرم منور رضوی، برای تشییع و خاکسپاری به زادگاهش، سبزوار منتقل می شود.

زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با حضور در صحن و سرای امام رئوف به اقامه نماز بر پیکر این شهید ناهی از منکر پرداختند.

 عکس از سید مرتضی فاطمیان

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها