خبرهای داغ:

تکریم مقام معلم نشان دهنده بلوغ فکری جامعه است

شاهرود_ آیین گرامیداشت مقام معلم در محل سالن مجموعه ورزشی ولیعصر (عج) شهرداری شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۲۰۰۴
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

تکریم مقام معلم نشان دهنده بلوغ فکری جامعه استبه گزارش خبرگزاری بسیج، محسن احمدی در آیین گرامیداشت مقام معلم که با حضور مسئولان شهرستانی و شهری در مجموعه ورزشی ولیعصر (عج) برگزار شد، با بیان اینکه معلمان بسترساز توسعه و پیشرفت کشور هستند، افزود: امروز ایستادن ایران اسلامی بر قله‌های افتخار از زحمات معلمان سرچشمه می‌گیرد و معلمان با توجه و انتقال علم بسترساز رشد و تعالی جامعه هستند.
او با تأکید بر اینکه قطعاً بزرگداشت شهادت شهید مرتضی مطهری به‌عنوان نامگذاری هفته معلم الگو و اسوه‌ای است که سرمشق همه کسانی است که در تعلیم‌وتربیت پیشگام هستند، ابراز داشت: مهم‌ترین وظیفه ما در برابر خون شهدا، عمل به مسئولیت هاست.
شهرداری شاهرود با اشاره به اینکه تبیین آرمان‌های شهدای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، شهدای حرم و غیرت به نسل جدید از مهم‌ترین اقدامات محسوب می‌شود، اظهار داشت: مدیریت شهری شاهرود در کنار ارائه خدمات در حوزه‌های عمرانی، فضای سبز، زیباسازی، آتش‌نشانی، خدمات شهری و ... در حوزه اقدامات فرهنگی و اجتماعی نیز گام‌های بلندی را نیز برداشته است.
تکریم مقام معلم نشان دهنده بلوغ فکری جامعه استاحمدی با بیان اینکه لازمه رسیدن به شهر آرمانی داشتن شهروندانی سالم است، عنوان داشت: مدیریت شهری با احداث زمین‌های ورزشی در پارک‌ها و پیگیری ورزش‌های همگانی به رشد جسمی، تحرک و پویایی شهر و شهروندان کمک کرده، اما از لحاظ روحی ادامه دادن راه کسانی که برای تعالی فرهنگ و ناموس کشور از جان خود گذشتند را از ضرورت‌ها می‌داند.
او در پایان ضمن بیان اینکه نصب المان‌ها و تابلو‌هایی از چهره شهدا در شهر، برگزاری اولین یادواره شهدای شهرداری استان سمنان، تشیع شهدای گمنام در مدیریت شهری شاهرود، نصب ۱۱ سردیس ویژه شهدا و برگزاری مراسم آزادسازی خرمشهر با دعوت هم‌رزم شهید سلیمانی که به‌زودی انجام خواهد شد، میزان توجه وتکریم جایگاه مقام شهدا را در این مجموعه رسانده چراکه کارکنان این مجموعه معتقدند اگر امروز فرصتی برای خدمت پیدا کرده‌اند تماماً ازخودگذشتگی‌ها و ایثارگری‌های این بزرگ‌مردان تاریخ انقلاب بوده‌است، اعلام کرد: مسیر خدمت همیشه با فرازونشیب‌های بسیار زیادی همراه بود که متأسفانه سعی بر تحریف‌های حقایق و تشویش اذهان عمومی می‌گردد که اینجانب از تمامی شهروندان فهیم شاهرودی استدعا دارم با تحلیل و تبیین درست ما را در مسیر خدمت یاری رسانند.
تکریم مقام معلم نشان دهنده بلوغ فکری جامعه استحمیده محبی رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود در آیین گرامیداشت مقام معلم که با حضور مسئولان شهرستانی و شهری در محل سالن مجموعه ورزشی ولیعصر (عج) شهرداری شاهرود برگزار شد، افزود: معلمان چراغ هدایت و راهنمای نسل آینده ساز جامعه برای رسیدن به کمال و بهروزی هستند و نمی‌توان در مورد سعادت و پیشرفت و یا شقاوت و پسرفت یک جامعه سخن گفت و نقش و جایگاه معلمان را در این سعادت و شقاوت نادیده گرفت.
او با تاکید بر اینکه معلم بیشترین نقش را نهادینه کردن فرهنگ در جامعه دارد و اگر بخواهیم فرهنگ درستی را در جامعه نهادینه کنیم باید به معلم و نقش و جایگاه معلم در جامعه بیشتر و بهتر توجه کنیم، ابراز داشت:حرمت گذاری به معلم پاسداشت علم است وتوجه جامعه را به شان و جایگاه معلم بیشتر نمایان می‌کرد.
تکریم مقام معلم نشان دهنده بلوغ فکری جامعه استرئیس آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هیچ‌کس نقش معلم در جامعه بشری بسیار اثر‌گذار است، گفت: در جامعه باید کرامت و عزت معلم حفظ شود چرا که احترام و تکریم مقام معلم نشانه بلوغ فکری جامعه است.
سید محمد موسوی در آیین گرامیداشت مقام معلم که با حضور مسئولان شهرستانی و شهری برگزار شد، گفت: کار معلم هدایت و راهبری جامعه به سوی رستگاری است به همین دلیل معلم، ارزش‌آفرین است.
با تاکید بر اینکه تکریم مقام معلم وابسته به اعاده مرجعیت فکری و فرهنگی اوست، ابراز داشت: فرهنگ‌سازی از مهم‌ترین وظایف معلمین است و البته معلمان در سنگر‌های فرهنگی سرآمد هستند.
همچنین در پایان رئیس آموزش و پرورش شهرستان شاهرود از نوع نگاه و حمایت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نسبت به آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار