وقف گواهی ثبت اختراع سیستم جداسازی خاک از ماسه در شهرستان چابهار

مومنی مقدم گفت: گواهی ثبت اختراع سیستم جداسازی خاک از ماسه با ارزش 30 میلیارد تومان است که توسط محمد گل خانه زائی در شهرستان چابهار وقف شد.
کد خبر: ۹۵۱۲۴۴۰
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

حجت الاسلام و المسلمین محسن مومنی مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، از وقف گواهی ثبت اختراع دستگاه جداسازی خاک از ماسه در شهرستان چابهار خبر داد.

وی اظهار داشت: این دستگاه تحت عنوان “سیستم جداسازی خاک از ماسه به وسیله ایجاد جریان باد توسط دو دستگاه دمنده و مکنده و تولید ماسه شسته مرغوب با مصرف بسیار کم آب” توسط محمدگل خان زائی، مخترع و مالک این دستگاه ثبت اختراع و وقف شده است.

مومنی مقدم با بیان این که ارزش این اختراع 30 میلیارد تومان می باشد گفت: در فرایند شستشوی مواد در معادن و جداسازی ماسه از خاک در بسیاری از فعالیتهای صنعتی، همواره با معضلات فراوانی از جمله نیاز به آب، وجود گرد و خاک، آلودگی های صوتی، عدم مقرون به صرفه بودن خرید ماشین آلات داخلی و خارجی، عدم کیفیت مواد نهایی شستشو شده و همچنین صرف هزینه های گزاف برای تولید ماسه و یا محصول مطلوب و نهایی وجود دارد لذا با توجه به کمبود آب به خصوص در مناطقی که در بحران آب بسر می برند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: واقف این دستگاه واقف محمد گل خانه زائی ، است که مناطقی که در خطر آلودگی ناشی از فرایند جداسازی خاک از ماسه قرار گرفته اند، این محصول طراحی و تولید شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار