امام جمعه دیر:

امام خمینی باعث بیداری امت اسلامی در جهان شد

امام جمعه دیر گفت: امام خمینی(ره) سه کار اساسی شامل ایجاد انقلاب اسلامی در ایران، بیداری امت اسلامی در جهان اسلام و زنده کردن معنویت در جهان انجام داد.
کد خبر: ۹۵۱۸۴۲۰
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۷

امام خمینی باعث بیداری امت اسلامی در جهان شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر،حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیر در مراسم گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد و سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در مصلای شهدای محراب بندر دیر اظهار داشت: امام (ره) ما را از زیر بار ذلت و بندگی و بردگی استکبار و استعمار نجات داد.

 

وی با بیان اینکه یاد عالمان دین از ذهن مردم نخواهد رفت، افزود: یاد و نام بنیانگذار انقلاب اسلامی همیشه زنده است اگر چه پیکر او در میان ما نیست.

 

امام جمعه دیر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: امام سه کار اساسی شامل ایجاد انقلاب اسلامی در ایران، بیداری امت اسلامی در جهان اسلام و زنده کردن معنویت در جهان انجام داد.

 

حسینی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب جانشین خلف امام (ره) است، گفت: در راستای پاسداری از آرمان‌های امام و انقلاب و پیروی از مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

 

وی افزود: امروز برای تجدید میثاق با بنیانگذار انقلاب اسلامی و اعلام وفاداری به آرمان‌های امام و حمایت و تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب در این اجتماع شرکت کرده‌ایم.

 

امام جمعه دیر با تقدیر از حضور برادران و خواهران در این مراسم، عنوان کرد: بانوان و دختران ملبس به حجاب فاطمی مایه افتخار ما هستند.

امام خمینی باعث بیداری امت اسلامی در جهان شد

استاد حوزه علمیه قم نیز در این مراسم، گفت: هزار و ۴۰۰ سال آرزوی تمام ائمه برقراری حکومت اسلامی بود و این مهم را شخصی رقم زد که شاگرد مکتب قال الباقر (ع) و قال الصادق (ع) بود.

 

حجت الاسلام عبدالحمید بهبهانی نژاد با اشاره به ساده زیستی امام خمینی (ره)، افزود: حضرت امام خمینی (ره) خود را امام کوخ نشینان و پابرهنگان می‌دانست.

 

وی با بیان اینکه امام در عرصه‌های مختلف به درجه اجتهاد و پختگی رسیده بود، بیان داشت: سیاستمداران ما باید سبک زندگی امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مدظله العالی) را الگوی خود قرار دهند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تاکید براینکه امام راحل با خدا معامله کرده بود و به آنچه تکلیف داشت عمل می‌کرد، ابراز داشت: امام (ره) در فضای خفقان سال ۴۲ که کسی جرأت مخالفت علیه حکومت ستمشاهی نداشت، قیام کرد و در مسیری که انتخاب کرده بود کوتاه نیامد و انقلاب اسلامی را با اتکا به خداوند و کمک مردم به پیروزی رساند.

 

بهبهانی نژاد با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری هم همان مسیر و رویه بنیانگذار انقلاب اسلامی در پیش گرفته است، گفت: امروز سکان اداره این مملکت دست حکیم فرزانه و جانشین خلف امام راحل است و به خوبی توانسته آن را هدایت کند.

 

وی یادآور شد: این حکمت خداوند است که حکومتی را که انبیا و ائمه منتظرش بودند، یک ولی خدا سکاندار آن باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امیدواریم این نظام اسلامی تا لحظه ظهور امام زمان (عج) از گزند آفات و انحرافات محفوظ باشد و با دست مجروح رهبر انقلاب به دست حضرت مهدی (عج) برسد.

 

اجرای سرود، قرائت شعر، برپایی نمایشگاه فرهنگی، مداحی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار