زنجان - سرپرست شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: باوجود بارش های اخیر، میزان بارندگی ها نسبت به دوره آماری بلند مدت، چهار درصد کاهش یافته است و صرفه جویی در مصرف آب در استان الزامی است.
کد خبر: ۹۵۱۹۲۳۹
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

 

باوجود بارش های اخیر صرفه جویی در مصرف آب در استان الزامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ اکبر باقری با بیان اینکه میزان بارندگی‌های استان در سال آبی جاری ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش یافته است اظهار داشت:این میزان بارندگی‌ها نسبت به دوره آماری بلند مدت، چهار درصد کاهش یافته است.

وی میزان بارندگی‌ها در سال آبی جاری را ۲۷۸ میلیمتر بیان کرد و گفت: این میزان بارندگی در مدت مشابه سال قبل ۲۱۳ میلیمتر بوده است.

باقری با اشاره به میزان آب ورودی به سد‌های استان در روز‌های اخیر، خاطرنشان کرد: ورودی سد تهم در سال قبل ۲۶ میلیون متر مکعب بوده است که امسال این میزان به ۲۳ میلیون مترمکعب رسیده و شاهد کاهش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

وی در خصوص سد کینه ورس عنوان کرد: با توجه به میزان بارش‌های کمی که در این منطقه صورت گرفته و میزان آورد پایین این سد، از مردم شهرستان‌های ابهر و خرمدره انتظار میرود در مصرف آب شرب و کشاورزی نهایت صرفه جویی را بعمل آورند تا در آینده با بحران بی آبی مواجه نشویم.

ارسال نظرات