خبرهای داغ:
استاندار خوزستان گفت: دولت با اختصاص فاینانس یک میلیارد دلاری و ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات نیشکر اهتمام ویژه‌ای به به اجرای طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری دارد. ،
کد خبر: ۹۵۲۰۷۶۲
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ؛علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری جزو تأکیدات رئیس جمهور محترم بوده است و برهمین مبنا و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت به استان خوزستان اختیار داده شده است تا با فروش سهم نیشکر توسط سازمان خصوصی سازی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان از هزینه این طرح تأمین شود.

 

وی افزود: ۴۰ درصد حق سهم صنایع نیشکر مربوط به بانک ملی، ۴۰ درصد متعلق به بانک صادرات و ۲۰ درصد سهم دولت بود که ارزش این سهم با نرخ گذاری در بورس معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان است که اجازه داده شده این اعتبار در خوزستان هزینه شود.

 

حسینی محراب ادامه داد: در صورتی که این رقم محقق شود می‌توانیم حدود بودجه یکسال گذشته استان را به صورت یکجا در بخش کشاورزی استان هزینه کنیم.

 

وی تصریح کرد: تخصیص فاینانس یک میلیارد دلاری نیز برای اجرای فاز دوم طرح در دست پیگیری است که نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به این طرح است.

 

حسینی محراب عنوان کرد: انتظار می‌رود فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در دولت آقای رئیسی تکمیل شود و از طریق اجرای آن شاهد تحولی بزرگ در تولیدات کشاورزی استان و ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از جوانان روستا‌ها و فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی، شیلات، دامپروری و امثالهم خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار