زنجان - رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته تنها استان در کشور هستیم که ورودی پرونده های آن کاهشی شده است گفت: میانگین صلح و سازش پرونده‌ها در استان ۵۸ درصد بوده که این میزان در سطح کشور ۳۸ درصد است.
کد خبر: ۹۵۲۱۷۰۸
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱

 

۵۸ درصد پرونده ها در زنجان منجر به صلح و سازش شده استبه گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شعار هفته قوه قضاییه" برای مردم در راه عدالت" اظهار داشت: دادگستری استان زنجان سال گذشته در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی با صلح و سازش، مختومه کردن پرونده‌های معوقه رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه دادگستری استان در اجرای برنامه طی سال گذشته رتبه ششم کشوری را کسب کرد گفت: در سال گذشته به بیش ۳۰۰ هزار پرونده رسیدگی شده که بیش از ۷۴ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف بوده و بیش از ۳۹ هزار پرونده اجرای احکام شده است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه تنها استان کشوری هستیم که ورودی پرونده‌های آن کاهشی است، گفت: میانگین صلح و سازش پرونده‌ها در استان ۵۸ درصد بوده که این میزان در سطح کشور ۳۸ درصد است.

وی با بیان اینکه متوسط رسیدگی به پرونده‌ها به ۲۲ روز کاهش یافته است بیان کرد: مبلغ جمع آوری شده در جشن گلریزان در سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان بوده است.

رئیس دادگستری استان زنجان به استفاده از فناوری‌های نوین اشاره کرد و گفت: ۱۵ درصد پرونده‌ها الکترونیکی شده و سال گذشته برای بیش از ۳۵ هزار نفر ملاقات عمومی ثبت شده است.

وی ابراز داشت: در سال گذشته ۱۵۱ مورد تغییر کاربری اراضی به مساحت بیش از ۲۲ هزار متر مربع به وضع سابق اجرای احکام قطعی شده است.

صادقی‌نیارکی به اغتشاشات سال گذشته اشاره و تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ نفر اعم از متهم و محکوم و … دستگیر شده بودند که همه آن‌ها مشمول عفو اسلامی شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه هفته قوه قضائیه از ۱ تیر تا ۷ تیرماه است گفت: ۲۱۳ برنامه در این هفته برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات