اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات استان مرکزی با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد؛ سخنرانان در این مراسم موارد متعددی در حوزه رسانه و مطبوعات مطرح کردند.
کد خبر: ۹۵۲۱۹۸۵
|
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ  ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات استان مرکزی در اراک گفت: در حوادث سال گذشته شاهد درخشش رسانه‌ها در عرصه دفاع از کشور بودیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در این حوادث نشان دادند که با وجود تمامی اختلاف سلیقه‌ها، پای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند که دشمنان و بدخواهان به اهداف خود دست پیدا کنند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ  ارشاد اسلامی با اشاره به تدوین آیین‌نامه جامع خبرنگاری گفت: این آیین‌نامه منشوری برای انجام کار خبری در رسانه‌ها خواهد بود که باید با همکاری صنوف انجام شود؛ این آیین‌نامه با هدف حمایت از این قشر در حال تدوین است.

شمسایی با اشاره به عدم برخورداری جامعه خبری از بحث بیمه گفت: ماده ۴۶ قانون مطبوعات و ماده ۳۱ آیین‌نامه اجرایی حقوقی مدیران مسئول ملزم به بیمه کردن خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند و فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه جامعه رسانه با انبوهی از مشکلات مواجه است، افزود: از سامانه جامع رسانه‌ کشور و صندوق اعتباری، مطالبه جدی تر داشته‌ایم تا سهم روزنامه نگاران از این صندوق لحاظ شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به مقوله رسانه توجه دارد، گفت: هر اتفاق رسانه‌ای در کشور که منجر به ایجاد رقابت و گردهمایی اصحاب رسانه باشد از سیاست‌های همیشگی وزارت ارشاد باست و امسال بعد از حدود ۱۱ سال وقفه، جشنواره رسانه‌های کشور نیز برگزار می‌شود.

رسانه‌ها در انعکاس اخبار عملکرد و خدمات از دولت عقب‌تر هستند

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی نیز در این آیین با اشاره به نقش اثرگذار رسانه‌ها در جامعه گفت: اهالی رسانه استان با هر گرایش سیاسی و اجتماعی خدمتگزاران خود را در دولت سیزدهم همراهی کرده‌ و در انعکاس موفقیت‌ها و مسائل و مشکلات استان ایفای نقش کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه رسانه‌ای استان فاصله بسیار داریم، افزود: در زمینه نشریات، ماهنامه‌ها و فصلنامه‌ها در استان رشد خوبی نداشته‌ایم و باید فضا برای رشد این رسانه‌ها مهیا شود. 

استاندار مرکزی تصریح کرد: رسانه‌ها در کشور از دولت عقب هستند، حجم فعالیت‌های دولت سیزدهم بی‌سابقه بوده و به تعبیری این دولت بدون توقف و تعطیلی است ولی رسانه‌ها هنوز برای این موضوع و یک کار بدون توقف آماده نیستند. 

نقش رسانه در زمینه سازی تحقق تمدن نوین اسلامی

سینا دلشادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آئین با اشاره به نقش رسانه‌ها در تحقق تمدن اسلامی گفت: اهالی رسانه باید بیش از هر زمانی دشمن‌شناس و آگاه به زمانه باشند و به نقش حساس خود در تحقق تمدن نوین اسلامی عمل کنند.

وی با تاکید بر لزم توجه به سواد رسانه در جامعه کنونی افزود: اگر امروز بخواهیم تعریفی داشته باشیم که مدیر و سیاست‌گذار با سواد کیست باید گفت کسی که سواد رسانه داشته باشد، چراکه بدون سواد رسانه نه می‌توان مدیریت کرد و نه سیاست‌گذاری درستی داشت.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۲۰ نفر از برگزیدگان و برترین‌های رسانه‌ای در بخش‌های مختلف این جشنواره تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات