مدیر عامل سازمان انتقال خون در خصوص شاخص‌های انتقال خون در کشور اظهار داشت: شاخص‌ها در تمامی زمینه‌های انتقال خون صعودی بوده و بیش از ۹ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۵۲۲۶۴۶
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران، مصطفی جمالی روز یکشنبه در محل سالن اجتماعات سازمان انتقال خون کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شرایط کنونی، سازمان انتقال خون ۱۸۰ هزار لیتر پلاسما تهیه می‌کند و تا آخر امسال حداقل ۲۰ درصد این ظرفیت را افزایش می‌دهیم و به ۲۵۰ هزار لیتر پلاسما می‌رسانیم، بخش خصوصی نیز شاید بتواند ۳۰۰ هزار لیتر پلاسما تأمین کند، در حالی که نیاز کشور بالای یک میلیون لیتر است.

وی خاطرنشان کرد : بخش خصوصی باید مراقب باشد چرا که ریسک آلودگی پلاسما بالا است و بحث مالی باید حذف شود و صد درصد داوطلبانه باشد چراکه رابطه مالی در بحث تهیه پلاسما، خطرناک است.

وی افزود: با کمک ۴۵۰ میلیارد تومانی خیرین در مشارکت اجتماعی در انتقال خون و ورود مشارکت خیرین اتفاقات خوبی در انتقال خون خواهد افتاد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور با اشاره به کسب رتبه برترین سازمان انتقال خون در آسیا اظهار داشت: در سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد خون از سوی مردم اهدا داشتیم و توانستیم به دلیل سلامت اهدای خون این رتبه را در آسیا کسب کنیم.

جمالی با اشاره به تفاهم نامه این سازمان با اورژانس کشور افزود: تلاش داریم خون مورد نیاز بیماران را در محل بروز حوادث در اختیار بیمار قرار دهیم.

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری در تمام مراکز استان به آزمایش غربالگری خون مجهز می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج مصطفی جمالی مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران از چهره های خوش نام در حوزه طب انتقال خون است که در سوابق علمی وی فارغ التحصیلی رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فارغ التحصیلی تخصص آسیب شناسی تشریحی و بالینی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به چشم می‌خورد.

خبرنگار میثم پاشنگ 

ارسال نظرات