خبرهای داغ:
به مناسبت شهادت حضرت حضرت امام محمد باقر(علیه السلام) مراسم سوگواری شهادت حضرت امام محمد باقر(علیه السلام) با سخنرانی حاج آقا عسکری مدیر محترم حوزه علمیه و مداحی مداح اهل بیت با حضور طلاب حوزه علمیه، نیروهای گردان ۱۰۲ امام حسین)علیه السلام( و تعدادی از مسولین ادارات در محل حوزه علمیه امام هادی(علیه السلام) شهر هرند برگزار گردید.
کد خبر: ۹۵۲۳۲۷۳
|
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۶

‌به گزارش خبرگزاری بسیج از لشکر14امام حسین(علیه السلام)، به مناسبت شهادت حضرت حضرت امام محمد باقر(علیه السلام) مراسم سوگواری شهادت حضرت امام محمد باقر(علیه السلام) با سخنرانی حاج آقا عسکری مدیر محترم حوزه علمیه و مداحی مداح اهل بیت با حضور طلاب حوزه علمیه، نیروهای گردان ۱۰۲ امام حسین)علیه السلام( و تعدادی از مسولین ادارات در محل حوزه علمیه امام هادی(علیه السلام) شهر هرند برگزار گردید.

در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین عسکری به ابعاد شخصیتی امام باقر علیه السلام اشاره نمودند و با اشاره به حوادث کربلا از امام به عنوان یکی از حاضرین در صحرای کربلا در سن کودکی نام بردند و در خصوص تربیت شاگردان زیادی توسط امام و ترویج دین اسلام مطالبی عنوان نمود و گفت: پدر بزرگوار امام محمد باقر (علیه السلام) امام سجاد (علیه السلام) و مادر ایشان فاطمه دختر امام حسن (علیه السلام) است، به این ترتیب نسب ایشان هم به امام حسن (علیه السلام) و هم به امام حسین (علیه السلام) می‌رسد. در واقعه عاشورا ایشان ۴ سال داشت. امام باقر(علیه السلام) پس از شهادت پدرشان و در سال ۹۵ هجری قمری به امامت رسید و تا سال ۱۱۴ هجری قمری به مدت ۱۹ سال پیشوای شیعیان بودند. دوران امامت ایشان همزمان با پنج تن از خلفای بنی امیه به نام‌های ولید بن عبدالملک، سلیمان بن عبدالملک، عمر بن عبدالعزیز، یزید بن عبدالملک و هشام بن عبدالملک بوده است.

 و در پایان برنامه مداح اهل بیت به مدیحه سرایی برای اهل بیت پرداخت وجمع حاضر به یاد مصائب اهل بیت(علیهم السلام) به عزاداری پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار