به امامت حجت الاسلام اخوان امام جمعه موقت:
همزمان با روز عید قربان نماز وحدت بخش عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام محمد علی اخوان امام جمعه موقت بهاباد یزد و با حضور اقشار مختلف مردم ولایی در مسجد جامع این شهر اقامه شد.
کد خبر: ۹۵۲۳۵۷۰
|
۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، امام جمعه موقت بهاباد در خطبه‌های نماز عید قربان ضمن تبریک عید سعید قربان به نمازگزاران گفت: قربان، عید بندگی، دلدادگی، عید ایثار، اخلاص و از خود بریدن است.
حجت الاسلام محمد علی اخوان بهابادی تصریح کرد: مکه و منی قربانگاه عاشقان است؛ همان نقطه عالم است که در آنجا، پدر توحید به فرزندان آدم آموخت دل‎بستن به جان و فرزند نیز رنگ و بوی شرک دارد.
وی با اشاره به اینکه عید قربان دارای آموزه‌های فراوانی است، تاکید کرد: قربانی در منا مقدمه رسیدن به عید غدیرخم است.
رئیس حوزه علمیه بهاباد با اشاره به اینکه عید قربان عید از خود گذشتن و خدا پیوستن است همانطور که خضرت ابراهیم از خود گذشتن و فرزند خود را به قرانگاه بردند و به خدا پیوستندافزود: راه کمال انسان ار خود گذشتن و پیوستن به خدا است چرا که زندگی امتحان از خود گذشتن و تقوا سفارش اولیای الهی است.
امام جمعه موقت بهاباد در خصوص سنت قربانی کردن در این روز افزود: سنت قربانی باید همواره احیا ونهادینه شود.
وی از عموم مردم خواست تا با نذرقربانی نیازمندان وایتام شهرستان را فرامو ش نکنند ووهرکس نذری دارد میتواند جهت کمک در این روزبزرگ به کمیته امداد شهرستان بهاباد مراجعه ودرپویش قربانی شرکت کند.
امام جمعه موقت بهاباد همچنین آغاز دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن عید غدیرخم را تبریک وتهنیت گفت وافزود: رسیدگی به مساکین، مستضعفان و فقرا و اطعام نیازمندان باید در دستور کار مسلمانان در دهه امامت و ولایت قرار گیرد.
وی ادامه داد: عید قربان برای مسلمانان روز رهایی از تعلقات مادی و دل بستن به خداوند است و عید غدیر هم روز تکمیل دین و رسالت انبیاء به حساب می‌آید.
امام جمعه موقت بهاباد ضمن دعوت از مردم برای شرکت در جشن‌های دهه امامت وولایت و عید غدیر تصریح کرد: ابلاغ پیام غدیر، ترویج ولایت‌پذیری، تثبیت وحدت اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و قربانی کردن تعلقات مادی از مهمترین اقدامات فرهنگی است که در این دهه به منصه ظهور می‌رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات