واگذاری زمین مسکونی رایگان به خانواده‌های ۳ فرزندی در جنوب استان بوشهر

همزمان با دهه امامت و ولایت ۱۴۰ قطعه زمین به‌صورت رایگان به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت در جنوب استان بوشهر، شهرستان‌های دیر و کنگان واگذار شد.
کد خبر: ۹۵۲۳۷۶۳
|
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، مراسم واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بالاتر مشمول قانون جوانی جمعیت شامگاه جمعه در شهرستان‌های دیر و کنگان در جنوب استان بوشهر برگزار شد.

محمد هادی رستمیان در این آیین اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت را یکی از سیاست‌های مهم دولت انقلابی و مردمی آیت‌الله رئیسی دانست و اظهار داشت: دولت مردمی در یک همراهی با مجلس در تراز انقلاب، قانون جوانی جمعیت با شجاعت به مرحله اجرایی درآورد.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر، افزود: برای استمرار حرکت و ایران جوان به نیروهای جوان نیاز داریم و در راستای زیرساخت‌های قانون تشویقی فرزندآوری در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در این آیین شاهد هستیم در 2 شهرستان دیر و کنگان قرارداد واگذاری زمین به خانواده‌های دارای 3 فرزند به بالا مشمول قانون جوانی جمعیت اجرا می‌شود و در روزهای آینده در سایر شهرستان‌های استان بوشهر زمین با این خانواده‌ها به‌صورت رایگان واگذار می‌شود.

رستمیان با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان زمین برای واگذاری به مشمولان قانون جوانی جمعیت تعیین و مشخص شده است افزود: در دهه امامت و ولایت یک‌هزار قطعه زمین به مشمولان این قانون واگذار می‌شود.

واگذاری 64 قطعه زمین در شهرستان دیر

فرماندار شهرستان دیر نیز با اشاره به اینکه دولت مردمی سیزدهم توجه ویژه‌ای به تأمین مسکن مردم به ویژه خانواده‌های جوان دارد گفت: دولت مردمی و قوی ایران اسلامی در حمایت از قانون جوانی جمعیت برنامه بسیار خوب و با مسئولیت دنبال می‌کند.

یونس باربرز با اشاره به تأمین زمین برای واگذاری به جوانان در قالب قانون جوانی جمعیت از واگذاری 64 قطعه زمین مسکونی خبر داد و افزود: در شهرستان دیر 18 هکتار در شهرهای دوراهک، بردستان و روستای الی و 563 قطعه زمین در شهرهای دیر و آبدان آماده واگذاری به جامعه هدف است.

واگذاری 74 قطعه زمین در شهرستان کنگان

فرماندار کنگان هم با اشاره به اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت در این شهرستان از واگذاری زمین به‌صورت رایگان به جامعه هدف خبر داد و  اضافه کرد: امروز 74 قطعه زمین به واجدین شرایط مشمول قانون جوانی جمعیت در شهرستان کنگان واگذار شد.

احمد غریبی با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای واگذاری به جوانان در شهرها و روستاهای کنگان تعیین و مشخص شده است افزود: حدود 200 نفر دیگر در شهرها و روستاهای کنگان مشمول قانون جوانی جمعیت تا مدت یک ماه آینده به آنان زمین مسکونی واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تسنیم از بندر دیر و کنگان آیین واگذاری قرارداد 140 قطعه زمین مسکونی به مشمولان قانون جوانی جمعیت به‌صورت مشترک بین شهرستان کنگان و دیر در سالن اجتماعات شهر دوراهک از توابع شهرستان دیر برگزار شد.

واگذاری یک‌هزار قطعه زمین مسکونی به خانواده‌های 3 فرزند به بالا در دهه امامت و ولایت

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر کنگان با بیان اینکه اکنون 140 قطعه زمین هر کدام به مساحت 200 متر مربع به جامعه هدف واگذار شد تصریح کرد: در قانون جوانی جمعیت در استان بوشهر برای دریافت زمین مسکونی 3 هزار و 9 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که یک‌هزار و 100 درخواست تأیید نهایی شده و مابقی در انتظار بررسی قرار دارد.

سید محمود دستغیبی از تأمین یک‌ هزار و 630 قطعه زمین برای واگذاری به مشمولان قانون جوانی جمعیت در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد:  در ایام دهه امامت و ولایت یک‌هزار قطعه زمین مسکونی در شهرهای استان بوشهر واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: زمین‌های واحد مسکونی در 40 شهر استان بوشهر به خانواده‌های دارای 3 فرزند به بالا برای ساخت واحد مسکونی واگذار می‌شود.

دستغیبی با بیان اینکه واگذاری زمین مسکونی در دهه امامت و ولایت به خانواده‌های بالای 3 فرزندی در سطح استان آغاز شده است گفت: بر اساس برنامه‌ریزی در این ایام هر شب واگذاری زمین مسکونی به این خانواده‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر واگذاری این زمین‌ها را به صورت رایگان اعلام و بیان کرد: هیچ وجهی از متقاضیان در واگذاری زمین مسکونی مشمول قانون جوانی جمعیت دریافت نمی‌شود، ولی این اراضی نیازمند خدمات همچون اجرای معابر و شبکه آب و برق است.

دستغیبی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم در اراضی واگذار شده در شهرها افزود: زیرساخت‌های لازم از جمله ایجاد معابر، شبکه آب و برق در دستور کار قرار دارد و بعد از اتمام قرارداد، 2 سال تنفس داده می‌شود و این هزینه‌ها در 8 سال به‌صورت اقساط و وصول می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار