خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین؛
حجت الاسلام صادقی گفت: غدیر روزی بود که با اشاره دقیق دست روی صراط مستقیم گذاشته شده است و این راه راست بدون هر گونه زنگاری در شفاف‌ترین آیینه به مردم نشان داده شده است.
کد خبر: ۹۵۲۴۹۴۹
|
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام رضا صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین، در مراسم بازسازی واقعه غدیر در شهرک ناصرآباد که به همت حوزه بسیج احمدی روشن ناصرآباد برگزار شد، اظهار کرد: غدیر روزی بود که با اشاره دقیق، دست روی صراط مستقیم گذاشته شده است و این راه راست بدون هر گونه زنگاری در شفاف‌ترین آیینه به مردم نشان داده شده است. تفسیر سوره حمد در خطابه غدیر است که می‌فرماید «إهدنا الصراط المستقیم»؛ یعنی ما راه راست را با راه حضرت امیرالمؤمنین امام علی بن ابیطالب(ع) به شما تبیین کردیم.

وی خاطرنشان کرد: غدیر روزی بود که خداوند متعال با وجود همه نعمت‌هایی که به بشریت ارزانی داشته، بزرگ‌ترین نعمت‌های خود را بر او نازل فرمود و این کمال نعمت را نشان داد: «اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً.»

صادقی یادآور شد: اگر به طور دقیق به تاریخ نگاه کنیم، دو حادثه بسیار بزرگ مهم در تاریخ رخ داده که از یکی رسالت و از دیگری امامت به وجود آمد. اولین آن حادثه نزول وحی بود که رسالت پیغمبر اکرم(ص) را در برداشت. دومین هم حادثه غدیر بود که امامت را در بر داشت و در حقیقت ادامه رسالت بود.

این مسئول بیان کرد: روز غدیر و امامت همان اندازه اهمیت دارد که بعثت و رسالت اهمیت دارد. خداوند متعال نیز در قرآن کریم به این نکته اشاره کرده و فرموده است که؛ ای پیامبر! آنچه را از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شد، ابلاغ کن و اگر چنین نکنی، پیامش را نرسانده‌ای و خدا تو را از گزند مردم نگاه می‌دارد. خداوند کافران را هدایت نمی‌کند.»

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین در پایان گفت: بزرگداشت غدیر به منزله بزرگداشت توحید و ارج نهادن به رسالت انبیا از آدم تا خاتم(ع) و اقامه حق و معرفی دین خالص و نشانه عزت خواهی مسلمانان است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار