جشن عید سعید غدیر خم با حضور مسئولان، اساتید و کارکنان در سالن اجتماعات شهدای جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۵۴۳۷
|
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این مراسم که به همت بسیج جامعه پزشکی و معاونت فرهنگی دانشگاه برگزار شد،

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تبریک عید غدیر خم عید امامت و ولایت حضرت علی(ع) و با توجه به اهمیت و جایگاه غدیر در نظام اسلامی، به خصوصیات اخلاقی و معنوی این امام همام اشاره کرد و گفت: اگر مقایسه‌ای در اندیشه، بینش، گفتار، کردار، دینداری و... امام علی(ع) داشته باشیم، باید ببینیم چه مقدار از اندیشه و گفتار و عمل‌مان در این مسیر جاری و ساری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه عید غدیر بزرگ‌ترین عید شیعیان محسوب می‌شود، افزود: واقعه غدیرخم، نماد یک فرهنگ است که پیامبر اسلام(ص) برای آینده امت اسلام، امامت و ولایت را مشخص کردند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی ادامه داد: حضرت علی(ع) از کودکی تربیت یافته پیامبر گرامی اسلام(ص) بود و از زمان تشکیل حکومت و در جنگ‌ها همراه پیامبر(ص) بودند و در شجاعت همتا نداشتند.

وی در خاتمه سخنان خود با تاکید بر اینکه جشن‌های عید غدیر باید با شکوه و متفاوت از همیشه در سطح جامعه برگزار شود، افزود: فرهنگ غدیر و پیام غدیر باید در جامعه تبیین و نهادینه شود و جشن مردمی عید غدیر با شکوه‌تر برگزار شود

گفتنی است که اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، مسابقه، مدیحه‌سرایی و تجلیل از افراد با اسم (علی) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

 

ارسال نظرات