خبرهای داغ:
سرهنگ نشاطی خبر داد

برگزاری مسابقات قهرمانی کاراته و تیراندازی بسیج کشور با حضور ۴۰۰ ورزشکار در همدان

همدان-مسئول سازمان بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به میزبانی استان همدان در برگزاری مسابقات قهرمانی کاراته و تیراندازی کشور، از حضور  ۴۰۰ نفر از بسیجیان ورزشکار کشور در این دوره از مسابقات خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۵۶۹۴
|
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ محرم نشاطی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری مسابقات  قهرمانی کاراته و تیراندازی بسیج کشور که به میزبانی همدان و در راستای گرامیداشت کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در حال برگزاری است، اظهار کرد: برگزاری کنگره استان به یقین برکات بسیار زیادی را برای استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کمیته ورزش و جوانان به عنوان یکی از ۲۳ کمیته کنگره ۸ هزار شهید استان همدان برنامه‌ریزی شده و فعال است، گفت: این موضوع دستاورد‌های بسیاری به لحاظ معنوی و ورزشی برای استان به دنبال خواهد داشت.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به میزبانی استان همدان در برگزاری مسابقات قهرمانی کاراته و تیراندازی کشور، از حضور  ۴۰۰ نفر از بسیجیان ورزشکار کشور در این دوره از مسابقات خبر داد و بیان کرد: مسابقات کاراته در دو بخش کاتا و کومیته با حضور ۲۱ استان و ۲۳۰ ورزشکار و تیراندازی در دو بخش تفنگ و تپانچه با حضور ۱۴ استان و ۱۴۰ ورزشکار نوجوان و جوان در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران بسیجی اتحاد، افتخار و اقتدار را برای نظام به ارمغان می‌آورند، اضافه کرد: جامعه ورزشی در هر میدانی تاثیرگذار است و همه مسئولین ورزشی، استانی و کشوری بر این باور هستند که در هر میدانی حرف تاثیرگذار باید از سوی قهرمانان و ورزشکاران  گفته شود و پرچمدار باشند ضمن اینکه در جریان اتفاقات و اغتششات اخیر جامعه ورزش هم درگیر این موضوع بود.

* وجود ۳ هزار سالن ورزشی صالحین و نه دی در کشور

نشاطی با تاکید بر اینکه سازمان بسیج ورزشکاران کشور دارای زیرساخت، ظرفیت و پتانسیل قابل توجهی است، تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی که به بدنه ورزش کشور اضافه کرده نزدیک به ۱۵ سانتی‌متر مربع است.

وی به وجود ۳ هزار سالن ورزشی صالحین و ۹ دی در کشور اشاره و عنوان کرد: در این سالن‌های ورزشی همه رشته‌های ورزشی مدیریت، سازماندهی و برنامه‌ریزی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران کشور با بیان اینکه زیر ساخت‌ها و پتانسیل قابل توجهی داریم که همه روسای فدراسیون‌های ورزشی نیازمند استفاده از این ظرفیت و پتانسیل هستند، گفت: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری که عملکرد سازمان بسیج را مورد تایید قرار دادند وظیفه ما را سنگین‌تر کرد تا در حوزه ورزش نیز کار‌های بزرگی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: از مسئولین سپاه استان تقاضامندم در کنار دیگر ماموریت‌ها، به موضوع ورزش نگاه خاص، تخصصی و ورزشی داشته باشند تا ورزش استان همدان به قطب ورزش کشور نزدیک باشد ضمن اینکه اتفاقات خوبی در بدنه ورزشی استان افتاده که نشان از مدیریت و درایت مسئولین سپاه استان دارد و مطالبه‌گری می‌کنند تا اتفاقات خوبی در ورزش رخ دهد.

* باید به وسیله ورزش موضوع نشاط و امیدآفرینی را در جامعه احیا کنیم

نشاطی با اشاره به اهمیت نشاط و امیدآفرینی در جامعه، با بیان اینکه باید به وسیله ورزش موضوع نشاط و امیدآفرینی را در جامعه احیا کنیم تا نوجوانان و جوانان به تیم‌های ورزشی راه پیدا یابند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بر اساس سند اعتلای بسیج باید ۳۵۰ تیم ورزشی در لیگ‌های برتر کشور سازماندهی شود، از تمام فرماندهان سپاه‌های استانی تقاضا کرده‌ایم که  تحت عنوان تیم مقاومت در لیگ‌های کشوری تیم‌داری کنند تا در نهایت ورزشکاران بسیجی در تیم‌های لیگ برتری حاضر شوند چراکه اگر نیرو‌های بسیجی و ارزشی در تیم‌های ملی حضور داشته باشند، دغدغه مسئولین استانی و کشوری مرتفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: اعضای بسیجی و ورزشی ما می‌توانند در کنار هر تیمی به نفرات آن تیم رنگ معنویت و بسیجی دهند و اتفاقات خوبی در ورزش کشور رخ دهد به طوری که بنابر فرمایش رهبری هرکجا که به ایمان نزدیک‌تر باشیم مطمئنا موفق‌تر خواهیم بود.

*وجود ۵ هزار شهید ورزشکار در کشور

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران کشور با بیان اینکه یکی از افتخارات و امتیازات بزرگ جامعه ورزش کشور وجود شهدای ورزشی است، به وجود بیش از ۵ هزار شهید ورزشکار در کشور اشاره و تصریح کرد: جامعه ورزش تعداد ۱۳۰ شهید ورزشکار مدافع حرم نیز تقدیم نظام و انقلاب کرده که همگی این شهدا افتخار و الگوی مناسبی برای جامعه ورزشی کشور هستند.

وی  به وجود ۱۴ میلیون ورزشکار بسیجی در کشور اشاره و بیان کرد: در کشور ۴ هزار تیم ورزشی نیز وجود دارد که به خوبی سازماندهی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار