زنجان- استاد یار پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با بیان اینکه لازمه امنیت در جامعه رعایت عفاف و حجاب از سوی مردان و زنان است گفت: ما به دنیا اعلام می‌کنیم مردان غیرتمند و زنان عفیف مسلمان ایرانی در دهه پنجم انقلاب در مقابل ترفندهای دشمنان تا آخرین نفس ایستاده است.
کد خبر: ۹۵۲۶۶۳۲
|
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

 

لازمه امنیت در جامعه رعایت عفاف و حجاب از سوی مردان و زنان استبه گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ نیره قوی در تجمع خانواده علوی به مناسبت هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: سن نوجوانی و جوانی سنی است که علاقه به دیده شدن در آن وجود دارد و باید مسئولان فرهنگی کار‌های خوبی انجام دهند تا آن‌ها را به مسیر درست هدایت کنند.


وی افزود: باید در مقابل زر و زور و تزویر که دست به دست هم داده‌اند تا با نفوذ و سیاست‌های راهبردی اقداماتی علیه عفاف و حجاب انجام دهند آگاهانه عمل کرده و مطالبه گر باشیم.

استاد یار پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: آغاز نفوذ سیاست‌های استکباری از دوره رضاخان شروع شده و همچنان نیز ادامه دارد، با توجه به اینکه قبل از دوره رضاخان، ایران دارای فرهنگ کهن مبتنی بر فرهنگ اصیل و مردم غیرتمند بود، اما با استقرار سرباز استعمار دستور کشف حجاب و کنار گذاشتن دستورات قرآن و احکام خدا داده شد.

وی بیان کرد: دولت پهلوی مامور دین زدایی در ایران بود و در راستای اهداف شوم استکبارگران در گوهرشاد صد‌ها نفر را به خاک و خون کشید.

نیره قوی تاکید کرد: ما به دنیا اعلام می‌کنیم مردان غیرتمند و زنان عفیف مسلمان ایرانی در دهه پنجم انقلاب در مقابل ترفند‌های دشمنان تا آخرین نفس ایستاده است.


وی گفت: طبق فرموده امام (ره) بانوان همانگونه که در شکل‌گیری انقلاب نقش داشتند باید در عرصه حفظ انقلاب اسلامی بمانند و تا به امروز زنان ایران این موضوع را ثابت کرده‌اند.

استاد یار پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: زنان مسلمان با فریاد بلند و با پیروی از حضرت زهرا (س) و الگوی گیری از ائمه اطهار به استکبار می‌فهمانند که همواره برای حفظ ارزشها، عقاید در میدان مبارزه با آن‌ها هستند و غرب را به چالش می‌کشند.

وی تصریح کرد: یکی از عناصر سالم بودن جامعه رعایت عفاف و حجاب است و ثمره اصلی حیا، عفاف است و میوه این دو حجاب است.


 نیره قوی با بیان اینکه زیست بوم عفیفانه هم مختص زنان و هم مردان است گفت: عفت از نظر معنا یعنی ایجاد تعادل بین قوه عقل و قوه نفسانی است، به معنای دیگر عفت یعنی خویشتن داری و همچنین پوشش برای زنان رعایت حدود حجاب الهی بوده و مردان نیز در پوشش آزاد نبوده و ملزم به رعایت معیار‌های جامعه هستند.

استاد یار پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی عنوان کرد: امروزه دنیای غرب نیز از بی عفتی به ستوه آمده و باید مطالبه گر این باشیم که دستاورد دنیای غرب برای جامعه خودش چه بوده و وظیفه ما این است در مقابل تهاجمات دشمنان مواجهه درست داشته باشیم و با استدلال‌های عقلانی جوانان را به مسیر درست هدایت کنیم، زیرا لازمه امنیت در جامعه رعایت عفاف و حجاب از سوی مردان و زنان است.

ارسال نظرات