زنجان -نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همراه شدن با امام حسین (ع) یعنی جدا شدن از هر بردگی و بندگی غیر از خدا و حرکت به سوی آزادگی مطلق در سایه بندگی خداوند است.
کد خبر: ۹۵۲۸۵۹۸
|
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

حرکت به سوی امام حسین (ع) حرکت به سوی خداوند است

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی در مراسم عزاداری ماه محرم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: امام حسین (ع) حرکتی را آغاز کرد و پرچمی را برافراشت که امروز بعد از ۱۴۰۰ سال فراگیر و جهانی شده است.


وی با بیان اینکه امید مهم‌ترین درسی است که از امام حسین (ع) یاد می‌گیریم افزود: پرچم‌های محرم نماد امیدواری هستند و امید مهم‌ترین درسی است که از امام حسین، (ع) یاد می‌گیریم و در مسیر حرکت، اصلاح و زدودن بدی‌ها و زشتی‌ها نقطه آغاز توکل و امید به خداوند است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شرایط قیام در زمان امام حسین (ع) بسیار سخت بود اوضاع فرهنگی شهر مدینه بسیار بد و پر از فساد شده بود گفتن حدیث منع شده بود طبق فرموده امام حسین (ع) مردم طالب دنیا بوده و دین فقط لق لقه زبان آن‌ها شده، در چنین شرایطی سختی امام حسین (ع) تنها قیام می‌کند، اما امیدوار به خداوند متعال با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: مهمترین درسی که از قیام امام حسین (ع) و اصلاح امت می‌آموزیم این است که طرفداران اصلاح امت در شرایط سخت نباید ناامید شده و بدانند در راه حق با تکیه خداوند مسیر خود را طی کنند.

حجت‌الاسلام دولابی ابراز داشت: همه انسان‌ها به دنبال بهترین‌ها هستند و خداوند متعال در نزد امام حسین (ع) آن قدر دوست داشتنی بود که راضی شد از تمام سرمایه‌های عظیم خود بگذرد.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) آئینه تمام نمای خداوند است و حرکت به سوی امام حسین (ع) حرکت به سوی خداوند است و همراه شدن با امام حسین (ع) یعنی جدا شدن از هر بردگی غیر از خدا و حرکت به سوی آزادگی مطلق در سایه بندگی خداوند است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اصلی‌ترین درسی که امام حسین (ع) به ما آموخت آزادی و حریت است تصریح کرد: کسی که مسیر امام حسین (ع) را نرود برده دنیا و اهل دنیا شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار