خبرهای داغ:

نیاز شاهرود آب پایدار است/فضای سبز نیاز به آب دارد

شاهرود_ رئیس هیأت مدیره سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شاهرود با تاکید بر نیاز آب پایدار برای شهرستان شاهرود گفت: فضای سبز شاهرود نیاز به آب دارد و باید به این مهم توجه شود.
کد خبر: ۹۵۲۸۸۲۶
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرنگار بسیج، امیر عرب اسماعیلی رئیس هیأت مدیره سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شاهرود در نشست خبری در مرکز کنترل ترافیک شهرداری این شهر با بیان اینکه در سفر مسئولین ارشد نظام بحران آب شهرستان شاهرود همیشه مطرح می‌شده است، افزود: جداسازی آب خام و آب شرب مورد توجه و از تکالیف شهرداری بوده است.
او با بیان اینکه انشعابات غیر مجاز زمانی که شهرداری و آبفا ادغام بود وجود نداشت، گفت: در مدیریت شهری از سال ۱۳۸۵ جداسازی آب خام مورد توجه قرار گرفته و میلیارد‌ها ریال اعتبار جداسازی آب خام شده است.
عرب اسماعیلی تاکید کرد: بر اساس قانون در زمان بحران همه باید پای کار آمده و کمک کنند و شهرداری هم همیشه حاضر بوده، اما مگر ما مدیر بحران نیستیم چرا چاهی را که به فضای سبز تخصیص یافته به آب شرب می‌دهیم جایگزین آن واگذار نمی‌شود؟
او ادامه داد: چاه گاراژ وهاب (توکل) را به آب شرب تخصیص دادند و چاه بیمارستان امام حسین (ع) را به فضای سبز اختصاص دادند، اما این چاه به شبکه آب خام وصل نیست و باید حمل شود و در کنار آن این آب برای باغداران نیز بوده و با فرمانداری مکاتبه شد که فضای سبز را باید مدیریت کرد و نباید گذاشت درختان خشک شود.
رئیس هیات مدیره سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری شاهرود با تاکید بر اینکه مدیریت آب شرب در اختیار آبفا است، اما آب جایگزین برای فضای سبز باید تامین شود تا شرمنده آیندگان شهر نباشیم، گفت: وظیفه همه دستگاه هاست که برای تامین آب شرب همکاری کنند و همه باید پای کار باشند، اما سوال اینجاست چرا مشکل آب پایدار حل نمی‌شود؟
او به انشعابات شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: آبخوری‌های سطح شهر و سرویس‌های بهداشتی در تفرجگاه‌ها آب شرب است و نمی‌توان این آب را قطع کرد.
عرب اسماعیلی با بیان اینکه برای مدیریت صحیح منابع آب جایگزین چاره‌ای اندیشیده شود، تصریح کرد: اختلاف شهرداری و آبفا انشعابات غیرمجاز است و مکاتبات اداری با فرماندار ویژه شهرستان در این خصوص انجام شده است.
او با تاکید بر اینکه اشکال سر نبودن آب پایدار است که این مشکل حل شود، افزود: اولویت با آب شرب شهر است، اما آیا فضای سبز را باید رها کنیم؟
عرب اسماعیلی با اشاره به نکته‌ای مهم گفت: منابع تغذیه آب درختان که از فاضلاب شهرستان بود با ایجاد فاضلاب شهری این تغذیه بویژه برای درختان چنار‌ها قطع شده است و الان فاضلاب شهری باید تزریق و واگذار شود که متاسفانه این موضوع هم مورد توجه قرار نگرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار