اساسی‌ترین مسئله برای انسان، ارتباط معرفتی با خداست

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی درمراسم سوگواری امام حسین (ع)که در سپاه تنگستان برگزارشد گفت:مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسئله برای انسان، ارتباط معرفتی با خداست.
کد خبر: ۹۵۲۸۹۱۷
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶

اساسی‌ترین مسئله برای انسان، ارتباط معرفتی با خداست

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان ،حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل ابوالقاسمی در مراسم عزاداری ایام محرم که در سپاه امام علی (ع) تنگستان برگزار شد گفت:مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسئله برای انسان، ارتباط معرفتی با خداست. اگر انسان این ارتباط را ولو در رفتار، با خدا نداشته باشد، حتی اگر برخی اعمال نیک از او سربزند، هیچ‌گونه سودی به او نمی‌رساند، بنابر‌این اساس و یا اصلی که رفتار انسان بر آن متکی است، ارتباط معرفتی انسان با خداست. هر میزان که ارتباط با خدا، استوار و محکم باشد، انعکاسش در ایمان به خدا و عمل انسان نیز پررنگ است.
حجت‌الاسلام ابوالقاسمی در ادامه درباب رحمانیت خداوند افزود:خداوند بزرگ صد باب رحمت دارد که یکى از آن‌را به زمین نازل کرده است، و در میان مخلوقاتش تقسیم نموده و تمام عاطفه و محبتى که در میان مردم است، از پرتو همان است، ولى ۹۹ قسمت را براى خود نگاه داشته و در قیامت بندگانش را مشمول آن می‌سازد.
مدرس حوزه علمیه قم تأکید داشت:در اينكه خداوند بندگان خود را دوست داشته و محبتش شامل تمام بندگان مي شود، شكي وجود ندارد و حتي محبت موجود بين بندگان تنها بخشي از صفتي است كه عنوان اكمل آن در خداوند وجود دارد. لذا رحمان و رحيم يكي از صفات خداوند بوده كه حداقل در ابتداي ۱۱۳سوره قرآن از آن نام برده شده است و قرآن در مجموع رحمت خود را شامل بندگاني مي داند كه ايمان و عمل صالح را با هم داشته باشد.
ایشان به معرفی مصادیق عمل صالح پرداخت و افزود:الف: امر به معروف و نهي ازمنکر و به پا داشتن نمازو پرداخت زکات،ب: اصلاح ميان برادران دينی و حل اختلافات مسلمانان و رعايت تقوا ،پ: نرم خويي با مردم ، خوشرفتاری با همنوعان و بکار گيری اخلاق حسنه و صفات حميده.
حجت‌الاسلام ابوالقاسمی درپایان با اشاره به گناه نا امیدی گفت:انسان شاکر به خدا نزدیک می‌شود و امید به خدا انسان را پیش خداوند عزیز می‌کند، باید تنها امیدمان خدا باشد و هیچ کسی را موثر ندانیم چون همه چیز از آن خداوند است و امیدی به غیر از خدا نداشته باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار