خبرهای داغ:
به مناسبت ایام محرم، پنجمین مراسم روضه حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، همراه با سخنرانی حاج آقا صادقی نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) با حضور کلیه نیروهای پایور و وظیفه لشکر14امام حسین(علیه السلام) در حسینیه ثارالله این لشکر برگزار گردید.
کد خبر: ۹۵۲۹۰۳۰
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳

‌به گزارش خبرگزاری بسیج از لشکر14امام حسین(علیه السلام)، به مناسبت ایام محرم، پنجمین مراسم روضه حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، همراه با سخنرانی حاج آقا صادقی نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) با حضور کلیه نیروهای پایور و وظیفه لشکر14امام حسین(علیه السلام) در حسینیه ثارالله این لشکر برگزار گردید.

مسئول روابط عمومی وتبلیغات لشکر14امام حسین(علیه السلام) با اعلام این خبر گفت: در پنجمین روز از روضه ماه محرم حاج آقا صادقی نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به عنوان سخنران اصلی بحث خود را به مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) قرار داد و گفت: ما در زندگی هر روزمان چهار نوع مجلس داریم: 1.مجلسی که وقتی در آن مجلس می نشینیم درآن جلسه غیبت، تهمت، آبروی همدیگر را بردن، راجع بع دیگران صحبت کردن، دروغ گفتن و... صحبت می شود، در این گونه مجالس اگر می توانیم امر به نهی کنیم که هیچ، اگر نشد در ان مجلس نباید نشست چرا که نفسمان،عمرمان و لحظه هایمان نافرمانی خداست.، 2. مجلس ابتذال: جلسه بزم، پایکوبی، رقص، عروسی ها چه اقوام دور باشد چه نزدیک، نشستن در این مجالس و حتی خرج کردن برای چنین جلساتی حرام است.، 3. مجلسی که وقتی در آن وارد می شویم، میرویم چیزی یاد بگیریم مثل اساتد وشاگردی، جلسه مهندسان برای توجیه کار، اهل مشورت، مشاوره ها یا محضر عالمی که نکاتی را بیان میکند، این مجلسی است که میرویم نکاتی را یاد بگیریم برای خودمان، برای زندگی، خانواده و... این گونه مجالس توصیه شده و ثواب هم دارد و عمرمان هم به هدر نرفته است.، 4.مجلسی که مجالس اهل بیت است، منتهی نه در مجلسی که پای تلویزیون باشد،پای رادیو، ی دی، داخل ماشین گوش کردن به روضه ها، و...این گونه موارد اگر انسان حتی منقلب هم بشود فایده ندارد.

این سخنران در ادامه افزود: امام صادق(علیه السلام) فرمودند: 1.آن روزی که همه قلبها می میرد، آن قلبی که در مجلس ما محزون شده، منقلب شده، مدحی را گوش کرده این قلب نمی میرد، امام در ادامه این حدیث فرمودند: در مجلسی که برای اهل بیت باشد وقتی شما می نشینید و مهمان ما هستید، ناراحت باشید از ظلمی که به ما اهل بیت شده، چرا که نشستن در مجالس عزاداری و سوگواری برای اباعبدالله الحسین(علیه السلام) از ایام عمر انسان حساب نمی شود.، 2.هم وغم شما در مجالس عزاداری اهل بین عبادت است و جهادی است در راه خدا، امام رضا(علیه السلام) فرمودند: هر وقت خواستید زائر جدم حسین(علیه السلام) باشید هرکجا که هستید وقتی یاد جدم افتادید سه مرتبه بگویید: صل الله علیک یا اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، هرگاه خواستید با یاران امام حسین(علیه السلام) محشور شوید وقتی نام یکی از یاران را شنیدید بگوئید: (یا لیتنا کنا معکم فافوز فوزا عظیما)، واگر میخواهید در برائت وتبری و تنفر از قاتلان حسین(علیه السلام) باشید مثل عمر سعد، شمر، حرمله و... وقتی اسم آنها می آید بگویید: (لعن الله قاتلیک یا اباعبدالله).

ارسال نظرات
پر بیننده ها