زنجان _ فرزندآوری و تربیت نسلی شایسته یکی از وظایف زوجین است و بنابر آموزه‌های اسلامی، فرزندآوری امری ضروری است و آثار و برکات فراوانی برای خانواده و جامعه دارد.
کد خبر: ۹۵۲۹۲۳۹
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

مصاحبه اختصاصی با پدر سه قلو های زنجانی

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، در روایات نیز از فرزند‌آوری به عنوان یک حُسن یاد می‌شود بدین معنا که فرزندان میوه‌های زندگی و زمینه‌ساز سعادت والدین در آخرت هستند فرزندآوری برکات، شادی و لذت زندگی، تداوم حیات، ایجاد حس مفید بودن، زمینه‌ساز رشد و تعالی والدین، عامل نشاط خانواده و رشد و برکت اقتصادی خانواده می‌شود.


همانطور که مقام معظم رهبری «مدظله العالی» فرمودند:فرزند آوری یکی از مهم‌ترین مجاهدت‌های زنان و وظایف آنان است؛ چون فرزندآوری در حقیقت هنر زن است؛ اوست که زحماتش را تحمل می‌کند، اوست که خدای متعال ابزار پرورش فرزند را به او داده است، صبرش و همچنین احساساتش را به آن‌ها داده است اگر چنانچه ما این موارد را در جامعه به دست فراموشی نسپاریم؛ آن وقت پیشرفت خواهیم کرد.

در همین راستا خبرنگار بسیج زنجان سراغ خانواده‌ای که صاحب سه قلو هستند رفته و با پدر خانواده مصاحبه‌ای داشته است که در ادامه می‌خوانید:

بهروز نظری متولد ۱۳۶۵، دارای مدرک تحصیلی دکترا، هستم همسرم متولد ۱۳۶۶ دارای مدرک کارشناسی ارشد است.

سال ۱۳۹۵با همسرم که زنی فرهیخته، مهربان و تحصیلکرده است آشنا شدم و حاصل این ازدواج دختری ۵ ساله بنام سوین است و ۲۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به لطف و خواست خداوند متعال صاحب فرزند دوم شدیم البته با این تفاوت که ۴ قلو بودند و فرزندانم اولین چند قلو در ابتدا سال ۱۴۰۰ بودند.

فرزندانم ۳ دختر و ۱ پسر بود و با وجود شرایط سخت دوران بارداری فرزندانم ۷ ماهه و نارس در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان متولد شدند و دو ماه زیر نظر پزشک و در دستگاه بودند که متاسفانه بدلیل شرایطی یکی از قل‌ها که پسر بود در ۴ ماهگی فوت کرد.

نظری پدر سه قلو‌ها در ادامه گفت:زمانی که شرایط فرزندانم پایدار شد از بیمارستان ترخیص شدند و مسئولین استانی برای تبریک و عیادت از فرزندانم به منزل شخصی بنده آمدند و آیت الله خاتمی، امام جمعه زنجان به منزل ما آمدند و در گوش فرزندانم اذان گفت چرا که از دیر باز این یک سنت است که بزرگان و ریش سفیدان زمانی که فرزندی متولد می‌شود در گوشش اذان می‌گویند و نام او را در گوشش زمزمه می‌کنند.

وی تصریح کرد:شرایط برای بنده و همسرم به شدت سخت بود از طرفی ناراحت از دست دادن فرزند پسرم و از طرفی خوشحال سلامتی دخترانم بودیم و من به عنوان پدر خانواده نگران مسائل مادی بودم چرا که به یکباره تعداد اعضای خانواده افزایش یافته بود و با وجود شغل معلمی حق‌التدریسی و درآمد پایین این نگرانی دو چندان میشد، اما با لطف و عنایت پروردگار متعال همانطور که در روایات بسیار آمده فرزند دختر نعمتی بزرگ برای پدر و مادر است من این موضوع را به عینه در زندگی خود احساس کردم و متوجه شدم از زمان تولد فرزندانم روزیمان افزایش پیدا کرده است.

نظری گفت:پس از تولد فرزندانم شرایط زندگی و خانوادگی ام کاملا تغییر کرد و برای نگهداری فرزندانم اطرافیان به کمک ما آمدند و خوشبختانه دخترانم به سلامتی دوسال دوران نوزادی خود را گذراندند.

می‌خواهم از همسرم تشکر ویژه کنم که صبورانه و با محبت مادرانه برای تربیت فرزندانم تلاش می‌کند.

وی در ادامه به کمک مسئولین اشاره کرد و گفت: شخصاً از دکتر افشارچی، استاندار زنجان و دیگر مسولان شهرستانی صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم که با پیگیری‌های فراوان، صاحب واحد مسکونی ۱۰۰ متری شدم تا سرپناه مطمئنی برای خود و خانواده‌ام داشته باشم تا دیگر با وجود تعداد فرزندان بیشتر دغدغه منزل شخصی نداشته باشم.

وی ادامه داد:زمانی که با بیت رهبری تماس گرفتم بسیار استقبال کردند و از طرف مقام معظم رهبری هدیه‌ای به فرزندانم دادند که به حساب بهزیستی و کمیته امداد واریز شد، ولی متاسفانه تا به امروز نتوانسته ام هدیه رهبر انقلاب را از این دو نهاد دریافت کنم.

نظری با اشاره به حمایت‌های دیگر دستگاه‌های دولتی گفت:برای تامین شیر خشک فرزندانم مشکل جدی داشتم که با حمایت مسئولین این مشکل حل شد و تا مدتی شیر یارانه‌ای به ما تعلق گرفت و تا کنون که فرزندانم دو ساله هستند ماهانه پوشاک رایگان به فرزندانم می‌دهند.

پدر سه قلو‌ها در ادامه با اشاره به سختی‌ها و شادی‌ها در طی این دوسال افزود:این دوسال با وجود سختی‌ها و خوشی‌ها گذشت و امروز که به فرزندانم نگاه می‌کنم احساس خوشحالی میکنم و انشالله عاقبت به خیر و فردی موفق برای جامعه باشند.

نظری خاطرنشان کرد:به زوج‌های جوان توصیه می‌کنم که ازدواج کنند همانطور پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «انسان با ازدواج نصف دینش کامل می‌شود» ازدواج موجب آرامش زوجین و رزق و روزی افزایش پیدا می‌کند.

این پدر سه قلو ها در پایان از مسئولین خواست در راستای فرامین مقام معظم رهبری «مدظله العالی» که به دو موضوع ازدواج آسان و فرزند آوری و افزایش جمعیت تأکید دارند جامعه عمل بپوشانند و تحقق این مسئله مهم فقط عزم و اراده جدی مسولین را میطلبد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار