خبرهای داغ:

مشکل خانه تاریخی «گازر» شوشتر را حل کنید

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر خواستار حل مشکل تملک خانه تاریخی گازر شوشتر برای مرمت و استحکام‌بخشی هر چه سریع‌تر آن شد.
کد خبر: ۹۵۳۰۵۶۹
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

داوود نجارآسیابانی اظهار کرد: مشکل این اداره در عدم مرمت خانه گازر مالکیت دولتی این بناست و لازم است تا از طرف مالک نسبت به مرمت‌های لازم اقدام شود.

او با اشاره به ماده ۹۸ برنامه پنج ساله توسعه ششم کشور خاطرنشان کرد: مالکان دولتی بنا‌های ارزشمند و تاریخی موظف‌اند بنا‌های تاریخی که در تملک دارند را با هماهنگی و نظارت اداره میراث فرهنگی از محل اعتبارات خود تامین اعتبار و در زمینه حفظ و نگهداری و مرمت بنا اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بخش‌های متعددی از این خانه تاریخی به مرمت و استحکام‌بخشی نیاز دارد.

نجارآسیابانی با اشاره به این‌که این خانه تاریخی هم‌اکنون فاقد کاربری و بهره‌برداری است، گفت: اگر مشکل مالکیت این بنا که متعلق به شرکت عمران و مسکن شهرسازی است برطرف شود اداره میراث فرهنگی در صورت واگذاری این بنا آمادگی دارد تا از محل‌های در اختیار اعتبار لازم را با هدف انجام فعالیت‌های مرمت اضطراری، استحکام‌بخشی و احیای این خانه تاریخی به انجام برساند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر اضافه کرد: بی‌گمان پس از اقدامات مرمتی لازم امکان جذب سرمایه‌گذار با هدف حفظ و احیای این بنای تاریخی و ایجاد و شرایط اشتغال زایی نیز مهیا خواهد شد.

خانه تاریخی گازر هفتم خرداد ۱۳۸۷ با شماره ۲۳۰۰۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار