خبرهای داغ:
در آستانه برگزاری یادواره شهدای جهادگر کشور به میزبانی شهر شیراز انجام شد:
در آستانه برگزاری یادواره شهدای جهادگر کشور به میزبانی شهر شیراز با خانواده جهادگر شهید مختار کشاورز در روستای روبهقان بخش کربال دیدار انجام شد.
کد خبر: ۹۵۳۰۷۷۲
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، در آستانه برگزاری یادواره شهدای جهادگر کشور به میزبانی شهر شیراز با حضور حجت الاسلام کشاورزی امام جمعه، سرهنگ کشاورز جانشین سپاه خرامه، سرهنگ حسینی حفاظت اطلاعات، اوستا رئیس بنیاد شهید، مددی بخشدار کربال، جابری مدیر بسیج سازندگی و دیگر مسئولین شهرستانی و محلی با خانواده جهادگر شهید مختار کشاورز در روستای روبهقان بخش کربال دیدار انجام شد.

حجت الاسلام کشاورزی در این دیدار به خصوصیات شهدای جهادگر و اخلاص در عمل آنها اشاره کرد و گفت: نقش بی‌بدیل جهادگران در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی مورد تحسین و تقدیر همه اقشار جامعه بوده، بویژه در دوران ابتدایی انقلاب اسلامی که توانستند در حوزه خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی و دورافتاده اقدامات گسترده ای انجام دهند و سپس نیروهای جهادی در زمان جنگ تحمیلی در قالب جهاد سازندگی که امام (ره) به آنان لقب سنگرسازان بی سنگر دادند توانستند با ارائه طرح‌های پشتیبانی و مهندسی جنگ، مشکلات عمده رزمندگان را در مناطق مختلف را با ساخت راه‌ها، پل‌ها، سنگرها، خاکریزها و جاده‌ها مرتفع کنند.

 امام جمعه خرامه با اشاره به برگزاری یادواره شهدای جهادگر افزود: این برگزاری یادواره شهدای جهادگر یک اقدام و فعالیت معنوی است و فرصتی برای تجدید میثاق با شهدا و آرمان های شهداء است.

در ادامه، خانواده شهید در این دیدار به بیان خاطراتی از شهید پرداختند و گفتند: قدر اين انقلاب را بدانيد. چرا كه با خون هزاران هزار شهيد از پير و جوان به دست آمده و زحمت زيادي براي اين انقلاب كشيده شده است.

در پایان دیدار با اهدای لوح سپاس از طرف سردار بوعلی فرمانده محترم سپاه فجر استان فارس از خانواده محترم شهید تقدیر شد.

قسمتی از زندگینامه شهید جهادگر مختار کشاورز:
شهيد مختار كشاورز در همان روزهای ابتدایی شروع جنگ به همراه دایي خود در جبهه آبادان مشغول تخليه وسایل و كمكهاي مردمي بودند، خمپاره اي به كنار ماشين اصابت مي كند كه در اثر اصابت تركشهای آن، مختار در هفدهم مهرماه ۱۳۵۹ مظلومانه به فيض عظيم شهادت نائل مي گردد و پس از چند روز در ميان حزن و اندوه خانواده و ملت شهيدپرور خرامه و كربال به عنوان اولين شهيد منطقه در زادگاهش روستای روبهقان به خاك سپرده مي شود.۱۳۵۹/۷/۱۷
مختار داراي اخلاق و رفتاري شايسته و پسنديده بود؛ با مهربانی و صميميت با دوستان، مردم، معلمها و آشنايان برخورد مي كرد. كينه كسي را در دل نگه نمي داشت. همه را دوست داشت و همگان نيز او را دوست داشتند. فردي با ايمان، با خدا و عابد بود. نمازش را در اول وقت مي خواند و در مراسم مذهبي خصوصاً ايام سوگواري آقا عبدا… الحسين(ع) شركت فعال داشت و دوستان را نيز به اين مهم تشويق و ترغيب مي كرد.
روحش شاد و يادش گرامي باد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار