رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میرجاوه گفت: فرودگاه قدیمی میرجاوه به‌جای‌مانده از دوران پهلوی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۵۳۲۰۵۳
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، عبدالله کرد در تشریح خبر فوق اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی شهرستان میرجاوه فرودگاه تاریخی آن است که بر اساس اسناد و مدارک موجود توسط انگلیس و در دوره پهلوی اول در نزدیکی این شهر ساخته شده است.

او افزود: فرودگاه قدیمی میرجاوه بر اساس اسناد موجود حوالی سال ۱۳۰۳ شمسی توسط انگلیسی‌ها ساخته شد که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۳۸۹۴ اسفندماه ۱۴۰۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میرجاوه ادامه داد: باتوجه‌به قرارگیری میرجاوه در نزدیکی مرز پاکستان و اهمیت هندوستان برای کشور انگلیس وجود فرودگاه کمک زیادی به حمل و نقل نیروهای انگلیسی در این محل به آنان می‌کرده است ازاین‌حیث باتوجه‌به پلان و ابعاد فرودگاه و همچنین موقعیت قرارگیری آشیانه‌ها (پارکینگ) این اثر در دسته فرودگاه‌های نظامی قرار می‌گیرد.

او بیان کرد: تاکنون افزون بر ۱۰۰ اثر تاریخی و طبیعی در این شهرستان شناسایی شده که علاوه بر آثار تاریخی شاخص و حائز اهمیت، دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

ارسال نظرات