سرتیپ دوم «جعفری» گفت: قلم خبرنگاران مقدس است و شما با قلم و بیان خود در جامعه تأثیر گذار هستید، لذا باید ویژگی‌های صداقت و اعتقاد و باورپذیری را داشته باشید.
کد خبر: ۹۵۳۲۰۸۱
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرنگار بسیج از از زاهدان، به مناسبت روز خبرنگار مراسم بزرگداشت و گرامیداشت فعالان رسانه‌ای حوزه دفاع مقدس و مقاومت استان سیستان و بلوچستان امروز با حضور اصحاب رسانه در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزار شد.

سرتیپ دوم «غلامرضا جعفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و نام خبرنگاران شهید صارمی و خزائی و هزار شهید خبرنگار در سراسر کشور گفت: این روز بهانه ای برای دیدار چهره به چهره با اصحاب رسانه و اهل قلم است تا تجدید میثاق مجدد با این قشر از جامعه شود.

وی با اشاره به این مطلب که در جامعه امروزی ما کار خبرنگاری صرفاً اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نیست، افزود: ما با یک جنگ ترکیبی رسانه ای تمام عیار دشمن مواجه هستیم که در دنیا به صورت جهانی وارد این عرصه شده‌اند و با همه ابعاد این جنگ، چه نظامی و چه جنگ های نامنظم، چریکی و رسانه ای روایت های غلط و دروغ و تحریف عقاید و موضوعات مختلف ورود کرده اند.

این مسئول افزود: امروز کار رسانه ساده نیست و وارد یک جنگ رسانه ای شده ایم و مأموریت رسانه ها در این عرصه ماموریتی بسیار خطیر و سنگین است.

سردار جعفری بیان کرد: رسانه ها باید با دشمن شناسی خود و با آگاهی، دشمن شناسی و بصیرت خود، به شرایط واقف باشند و کار را درک کنند، مسئله را بدانند و برای حل مسئله تلاش کنند.

وی گفت: دشمن زمانی که واقعیت های انقلاب اسلامی و دستاوردهای ما را در حوزه دفاع مقدس و دیگر عرصه ها میبیند تلاش میکند حتی وحدت را مخدوش و تحریف کند.

وی ادامه داد: ما نیازمندیم که خبرنگاران تولید محتوا و انتشار باور پذیری را برای آحاد جامعه انجام دهند که این مهم، کار سخت و پیچیده ای است و نیازمند ترکیبی از هنر، دانش و تجربه است که به لطف خدا همه خبرنگاران فعال در این حوزه از این دانش و از این هنرمندی و تجربه بهره کافی را دارند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان با تاکید بر این مطلب که مدیریت افکار عمومی آسان نیست و رسانه ها نیاز دارند که تولید محتوای خوبی داشته باشند و پیام را به درستی منعکس کنند و با خوب روایت کردن، بیان غلط و دروغ دشمن را به وضوح نمایان کنند ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی بهترین نسخه شفا بخش مقابله با تهدیدات و توطئه‌های دشمن را تحت عنوان جهاد تبیین برای ما مطرح کرده اند که برای مقابله با جنگ شناختی دشمن و جنگ ادراکی که به ویژه جوانان و نوجوانان و وحدت را هدف قرار داده باید به فرمان رهبری جامعه عمل بپوشانیم و با یک آگاهی و اطلاعات خوب و انجام کار جهادی وارد عرصه شویم.

سردار جعفری بیان داشت: اگر رسانه ها به موقع روایت غلط دشمن را احصا کنند و برای این روایت غلط تولید محتوا، پدافند و خنثی سازی انجام دهیم که اگر به موقع این کار انجام نشود ما آسیب خواهیم دید.

وی با اشاره به این مطلب که از سال گذشته که دشمنان، فتنه را با یک روایت دروغ و غلط آغاز کردند هزینه های بسیار سنگینی را برای نظام ایجاد کرد که در این بحران نقش رسانه ها نقش بی نظیر و بی بدیل بود گفت: امروز رسانه های ما باید با انواع تکنیک ها و تاکتیک های دشمن آشنا باشند، چرا که دشمن با انواع تکنیک و تاکتیک های خود، با سواد رسانه ای بالا، اصل و راس حاکمیت و کارآمدی نظام را زیر سئوال می برد، دستاوردهای انقلاب را مخدوش می کنند، با دروغ پردازی ها و روایت های دروغ خود و تولید محتوایی خود باور مردم و جامعه می‌شود در اینجاست که نقش رسانه به کمک جامعه می آید و خیلی از مشکلات و گرفتاریها را حل می کند

وی در ادامه بیان داشت: دشمن به دنبال تحریف، شبهه افکنی است راست و دروغ را با هم ادغام و بعد به خورد مردم میدهد جامعه بخشی از راست ها را می پذیرد و در نتیجه موجهای دشمن برای ما هزینه های را ایجاد می کند، لذا رسالت و وظیفه رسانه این است که واقعیات را برای جامعه مطرح کنند و برای مردم موضوعاتی را تولید کنند که باورشان شود و باورها را عملی کنند.

مدیر کل حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه دفاع مقدس و در حوزه مقاومت که فعالیت دارید صمیمانه تقدیر و تشکر دارم این حوزه مظلوم بوده و هر فردی به این عرصه ها ورود نمی کند مگر افرادی که به اصول ارزشها معتقد باشند و بدون هیچ چشم داشتی کار انجام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار