خبرهای داغ:
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان: انتظار می‌رود خبرنگاران با زبان هنری، به صورت روایت نافذ و تاثیر گذار رویداد اربعین را بازگو کنند .
کد خبر: ۹۵۳۲۹۱۶
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در مراسم قدردانی از خبرنگاران استان اظهار کرد: رسالت ذاتی اصحاب رسانه و خبرنگاران تاثیر گذاری در توسعه، ترقی و ارتقاء فرهنگ و آگاهی بخشی جامعه است.

 

ضرورت بازتاب کنگره عظیم اربعین با زبان هنر خبرنگاران

 

عبدالله افرازه شهاوند با اشاره به تقارن گرامیداشت روز خبرنگار با ماه محرم و مراسم پیش روی اربعین، افزود: انتظار می‌رود خبرنگاران با زبان هنری، به صورت روایت نافذ و تاثیر گذار رویداد اربعین را بازگو کنند چرا که اربعین به لحاظ جمعیتی و محتوایی عظیم‌ترین کنگره، نه تنها در جهان اسلام بلکه در کل دنیا است.

 

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود اصحاب رسانه مسأله عاشورا و اربعین همچنین رویداد‌های بسیار بزرگی که در این ایام رخ می‌دهد را بنویسند و تحلیل کنند و حق مطلب را در رابطه با این واقعه بزرگ ادا کنند.

 

افرازه شهاوند با بیان اینکه فضای مطالبه، نقد، گفتگو، مناظره و تضارب آراء با حرفه خبرنگاری گره خورده است، گفت: مهمترین منزلت و جایگاه خبرنگار همینطور مقام قلم روشنگری است.

 

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار بهترین ناظر بر عملکرد مدیران و دستگاه‌ها باید باشد، افزود: بنده میزان عقلانیت و سعه‌صدر مدیران را در تعامل با حوزه رسانه می‌سنجم، یعنی مدیر به همان میزان که با حوزه رسانه ارتباط دارد باید در برابر نقد و نگاه رسانه سعه صدر داشته باشد.

 

افراز شهاوند بیان کرد: روایتگری صحیح در مقابل روایتگری نادرستی که در فضای رسانه‌ای به ویژه زمانی که جامعه دچار التهابات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... می‌شود باید انجام شود.

 

وی عنوان کرد: در روایتگری نادرست فضا گرگ و میش شده و هجمه رسانه‌ای سنگینی از طرف کسانی که می‌خواهند ایران، نظام، ایران و حاکمیت نباشد ایجاد می‌شود.

 

افرازه شهاوند افزود: در اینجا است که خبرنگار به عنوان یک روایتگر منصف باید ورود کند و عواطف و احساسات جامعه را مدیریت و روایت‌های نادرست را وتو کند چرا که رسانه حلقه میانی بین مردم و حاکمیت است.

 

وی گفت: انصافاً خبرنگاران خوزستان در مقاطع مختلف و در سخت‌ترین شرایط که حاکمیت در تنگنا‌های امنیتی و سیاسی قرار گرفت، خوش درخشیدند و این یعنی بچه‌های رسانه و خبر به درستی حق شهدا را ادا کردند و فضا را به درستی مدیریت کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها