معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور؛

اتباع مقیم از مرز شلمچه و اتباع غیرمقیم از مرز چذابه به زیارت اربعین می‌روند

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور با اشاره به اینکه مرز چذابه برای اتباع غیرمقیم و مرز شلمچه برای تردد اتباع مقیم درنظر گرفته شده است، گفت: حدود ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی و همچنین ۵۰ هزار زائر افغانستانی مجوز ورود زمینی به خاک عراق را خواهند داشت
کد خبر: ۹۵۳۳۱۷۴
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید میر احمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ظهر یک شنبه در جلسه ستاد ویژه اربعین با اشاره به اینکه طی توافق دوجانبه وزارتخانه های کشور عراق و پاکستان حدود ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی مجوز ورود زمینی به خاک عراق را خواهند داشت، گفت: همچنین از کشور افغانستان نیز ۵۰ هزار زائر از طریق مرزهای زمینی در همایش بزرگ اربعین شرکت خواهندکرد. 

 

وی با بیان اینکه مرز چذابه برای اتباع غیرمقیم و شلمچه برای اتباع مقیم در نظر گرفته شده است، افزود: در راستای تسهیل در پذیرش طرف عراقی به اتباع غیرمقیم توصیه می شود از روز دهم ماه صفر جهت ورود به کشور عراق از مرزهای تعیین شده مراجعه کنند. 

 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه، تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سماح جهت شرکت در همایش اربعین ثبت نام کرده اند، گفت: بیش از ۶۰ درصد از این تعداد افراد مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند.

 

 میر احمدی خاطر نشان کرد: در سال جاری در راستای تسهیل در خروج زائران از مرز، نحوه خدمات رسانی ایستگاه های صلواتی، تامین امنیت و حمل و نقل قرارگاه های عملیات مشترک اربعین در سطح ملی و استانی بین وزارتخانه های کشور دو کشور ایران و عراق تشکیل شده است.

 

این مقام مسئول گفت: همچنین امسال با توجه به گرمای شدید هوا به تمام زائران توصیه می شود، تمام نکات خود مراقبتی جهت پیشگری از گرما زدگی را مد نظر داشته و ضروری است گروه های خاص از جمله کودکان، افراد مسن و بیماران زمینه ای با مشورت پزشکان برای مراجعت به اربعین اقدام کنند.

 

میر احمدی گفت: در مرز بین المللی مهران اقدامات خوبی از جمله افزایش ظرفیت پذیرش خودرو در پارکینگ های مهران وپایانه مسافربری برکت انجام شده است.

 

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: یکی از تونل های مسیر ایلام مهران برای اربعین امسال به طور موقت زیر بار ترافیک می رود و ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی هم در مرحله بهره برداری قرار دارد

ارسال نظرات
آخرین اخبار