امام‌جمعه ایلام گفت: فرهنگ عاشورا و اربعین خنثی‌کننده توطئه دشمنان است و باید همه ادامه‌دهنده آن باشیم.
کد خبر: ۹۵۳۳۳۸۸
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
فرهنگ عاشورا و اربعین خنثی‌کننده توطئه دشمنان است

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: قیام عاشورا در امتداد غدیر بود و اگر واقعه عاشورا نبود امروز چیزی از غدیر باقی نمی‌ماند و به همین دلیل تبیین واقعه عاشورا و اربعین ضروری است.

 

وی افزود: باید توجه داشت که برای ضربه‌زدن به اسلام دشمنان چقدر برنامه‌ریزی کرده بودند و از ابتدای زمانی که دین اسلام شکل‌گرفته بود تا امروزه دین اسلامی مورد هجمه شدید دشمنان قرار دارد.

 

کریمی تبار بیان داشت: تبیین واقعه عاشورا برای اقشار مختلف مردم ضروری است؛ چون که امروزه بیش از هر چیزی فرهنگ اسلامی مورد هجمه قرار گرفته است، دشمن با جنگ ترکیبی سعی دارد هویت ما را گرفته و فرهنگ غربی را جایگزین آن کند و این موردی است که فقط مربوط به سال‌های اخیر نیست؛ بلکه نشان می‌دهد که دشمن چقدر هویت ما را نشانه رفته است.

 

امام‌جمعه ایلام بیان داشت: امام حسین (ع) زمانی که اسلام را در خطر دید با ثبت واقعه عاشورا و فداکردن همه عزیزان و جان خود از اسلام محافظت کرد و باعث شد تا اسلام همچنان زنده بماند و به همین دلیل لازم است تا ما هم ادامه‌دهنده راه ائمه اطهار برای انتقال فرهنگ اسلامی به نسل‌های آینده باشیم.

 

وی یادآور شد: اربعین به‌عنوان یک کنگره بزرگ‌نمایشی از اتحاد مسلمانان را به نمایش می‌گذارد که به دنیا چهره واقعی اسلام و همدلی مسلمانان را نشان می‌دهد به همین دلیل ضروری است تا همه تلاش کنیم تا کنگره اربعین به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

 

امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: اربعین امروزه یک نقطه عطف در تاریخ است که باعث شده تا اتحاد مسلمانان در مقابل توطئه‌های دشمنان قرار گرفته، دشمنی که از هیچ جنایتی برای رسیدن به هدف شوم خود دریغ نکرده است و باید بدانیم که باید همیشه آماده در مقابل دشمنان برای دفاع از هویت اسلامی خود قرار بگیریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار