رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل‌آباد:

صیانت از منابع طبیعی خلیل‌آباد نیازمند مشارکت تشکل‌های مردم‌ نهاد است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل‌آباد با بیان اینکه شهرستان با وسعت ۱۵۰ هزار هکتار، دارای ۱۲۰ هزار هکتار عرصه ملی است، گفت: صیانت از منابع طبیعی نیازمند حضور تشکل‌های مردم‌نهاد و عموم جامعه است.
کد خبر: ۹۵۳۵۵۵۳
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

حمید ترابی در گفتگو با خبرنگار بسیج خراسان رضوی در خلیل آباد،  اظهارکرد: منابع طبیعی یک سرمایه ملی است و حفظ و حراست از این سرمایه ملی مطمئناً به‌تنهایی امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل‌آباد با بیان اینکه حفظ و حراست و توجه به این منابع و بهره‌گیری مطلوب از آن می‌تواند زمینه توسعه پایدار را فراهم کند، خاطرنشان کرد: شهرستان خلیل‌آباد با وسعت ۱۵۰ هزار هکتار، دارای ۱۲۰ هزار هکتار عرصه ملی است که مطمئناً منابع طبیعی به‌تنهایی قادر به حفاظت از این عرصه نیست.

وی با تأکید بر اینکه صیانت از منابع طبیعی نیازمند حضور تشکل‌های مردم‌نهاد و عموم جامعه است، تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد به‌عنوان مجامع برآمده از دل مردم به‌صورت خودجوش و دارای اهداف مشترک، نقش مهم و اساسی در راستای حفاظت و استفاده اصولی از منابع طبیعی را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد با گرایش‌های غیرسیاسی، غیردولتی و غیرانتفاعی پا به عرصه می‌گذارند، اذعان کرد: باید از مناسبت‌های مختلف می‌توان برای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور استفاده کنیم که سهم شهرستان خلیل‌آباد دراین‌خصوص کاشت ۳۵۰ هزار اصله نهال طی ۴ سال است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه منابع طبیعی شامل ثروت‌های خدادادی مانند دریاها، جنگل‌ها، مراتع، رودخانه، معدن سنگ و سایر پدیده‌های طبیعی دیگر است، عنوان کرد: ایران یکی از کشورهای غنی در این زمینه به شمار می‌رود و ازآنجاکه این منابع متعلق به شخص یا گروه خاصی نیست همه مردم و مسئولان وظیفه حفظ و حراست از آن را بر عهده دارند.

ترابی همچنین تشریح کرد: گستردگی عرصه‌های طبیعی و کمبود نیروهای انسانی موجب شده است تا سازمان‌های متولی از جمله سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به‌عنوان متولی اصلی حفاظت از این عرصه‌ها نتواند به‌خوبی در تمام حوزه‌ها اثرگذاری داشته باشد و از همین روز تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند در این حوزه نقش مؤثری داشته باشند.

خبرنگار/ رضا کفاشیان

ارسال نظرات
پر بیننده ها