زنجان – فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان زنجان گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین روز چهارشنبه ۱۵ شهریور از ساعت ۶ صبح آغاز و تا نماز مغرب و عشا ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۵۳۷۴۰۳
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در زنجان برگزار می شود

سرهنگ نجفی راد در گفتگو با خبرنگار بسیج
زنجان؛ ضمن تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش اظهار داشت:عشق به اباعبدالله الحسین (ع) حد و مرز ندارد همانگونه که روایات فراوانی از اهمیت زیارت بیان شده است، زیارت امام حسین علیه السلام با حج و عمره مقایسه، و برتری خیره کننده زیارت بر حج و عمره است.

وی تصریح کرد:ملت ایران به ابا عبدالله الحسین علیه السلام عشق و ارادت خاصی دارند و خواستار آن هستند هر سال در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کنند، اما متاسفانه برخی از مشکلات موجود اجازه شرکت در پیاده‌روی اربعین را نمی‌دهد در همین راستا سعی بر آن داریم همانند سال گذشته پیاده روی اربعین را برای جاماندگان در استان اجر کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد مردمی اربعین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی را با همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی و مردمی برگزار می‌کند، افزود: خوشبختانه مردم پایتخت شور و شعور حسینی و مردم شهید پرور زنجان سال گذشته استقبال باشکوهی از این پیاده‌روی داشتند و امسال نیز این مراسم با شکوه و عظمت بیشتری برگزار می‌شود.

نجفی راد با اشاره به موکب‌هایی که امسال برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی به کربلای معلی مشرف نشده‌اند، گفت:این موکب‌ها در مسیر پیاده‌روی به مردم عزیز خدمت رسانی خواهند کرد.

وی مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی را از سد گاوازنگ به سمت مزار شهدای گمنام عنوان کرد و گفت:این مراسم روز چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه همزمان با اربعین حسینی از ساعت ۶ صبح آغاز و تا نماز مغرب و عشا ادامه خواهد داشت و تمامی موکب‌ها در این مسیر مستقر و آماده پذیرایی از دلدادگان ابا عبدالله الحسین علیه السلام هستند.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به برنامه‌های مختلف پیش بینی شده در مسیر پیاده‌روی، اذعان داشت: برنامه‌های فرهنگی، مداحی، خواندن زیارت اربعین، تعزیه، سرود، تلاوت قرآن، ایستگاه نقاشی، مشاوره، پرده خوانی، ویزیت رایگان و معرفی شخصیت‌های عاشورا از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های درون شهری از صبح روز چهارشنبه در مقابل نمایشگاه بین المللی کاسپین مستقر هستند و تا سد گاوازنگ برای رفاه حال شهروندان خدمت رسانی می‌کنند.

ارسال نظرات