خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی در کربلا

خادمین مواکب اربعین حسینی که همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها از شهرکرد عازم کربلا شده اند، تا دو روز پس از اربعین، به زائرین ایرانی و خارجی خدمت رسانی خواهند کرد.
کد خبر: ۹۵۳۷۵۰۸
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ عضو هیات رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری با تسلیت  اسارت آل الله و فرارسیدن اربعین  حسینی گفت: امسال هم به یاری خداوند و حمایت مردم و خیرین مواکب محبین الائمه علیهم السلام شهرکرد و احباب الرضا علیه السلام  استان  با مشارکت عزیزان عراقی برای پذیرایی؛ اسکان و اقدامات فرهنگی در کربلا  فعال هستند.

مرتضی سجادی به اسکان زایرین اشاره کرد و افزود : روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ برادر و خواهر، در دو حسینیه اسکان داده می شود.

جانشین پایگاه مقاومت بسیج شهدای مسجدجامع شهرکرد با اشاره به برنامه های فرهنگی ویژه زائرین گفت: برگزاری نماز جماعت در سه وقت همراه با سخنرانی، قرائت ادعیه  و مداحی، پاسخگویی به سوالات و بیان احکام ضيافت  غذای نذری در محل اسکان زائرین  از جمله برنامه های فرهنگی این ایام است.

وی، به  پخت کباب و انواع غذا برای پذیرایی از عزیزان ایرانی و عراقی زائر اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: هر روز با پخت ۴ هزار دست کباب و نیز برنج و خورشت از زائرین اربعین حسینی پذیرایی می شود.

عضو هیات رزمندگان اسلام استان به استقرار دو دستگاه نانوایی در کربلا اشاره  کرد و افزود: برای پخت نان لواش و نان کاکولی دو دستگاه نانوایی تمام اتوماتیک  و معمولی مستقر شد، که در روز حدود ۸ هزار قرص نان لواش و دو هزار  کاکولی پخته و تقدیم زائرین می شود.

سجادی، به تهیه و توزیع شربت و چای اشاره کرد و اظهار داشت: خادمین  مواکب محبین الائمه علیهم السلام و احباب الرضا علیه السلام در سه مکان مستقر هستند و هر روز با حدود ۱۰ هزار شربت و چای پذیرای زائرین اربعین حسینی می باشند.

وی، اظهار کرد: خادمین مواکب اربعین حسینی  که همزمان با سالروز شهادت حضرت  رقیه سلام الله علیها از شهرکرد عازم کربلا شده اند، تا دو روز پس از اربعین، به زائرین ایرانی و خارجی خدمت رسانی  خواهند  کرد.

ارسال نظرات