خبرهای داغ:

اربعین یک ظرفیت بی‌نظیر فرهنگی است

شاهرود_امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اربعین یک ظرفیت بی‌نظیر فرهنگی است، گفت: یکی از شعائری که در شیعه و برگرفته از روایات و احادیث و تلاش شهدا و انقلاب اسلامی در دوران حاضر مورد توجه قرار گرفته، اربعین است.
کد خبر: ۹۵۳۷۸۵۶
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

اربعین یک ظرفیت بی‌نظیر فرهنگی استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی که در کربلای معلی حضور دارد در گفتگوی تلفنی افزود: پیاده‌روی اربعین در سال‌های اخیر جهش فوق العاده‌ای پیدا کرده که دراین راستا اقامه اربعین تنها نشانه ارادت ما نیست بلکه تعظیم شعائری مانند اربعین یک ضرورت است.
او با بیان به اینکه هیچ‌کدام از تجمع‌ها به اندازه اربعین حسینی در بُعد کیفی و کمی، اینچنین عظمت ندارد، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعینی که در عراق و در شهر‌های ایران اسلامی انجام می‌شود، کار ما نیست، بلکه عامل اصلی عشق و ارادت مردم به امام حسین (ع) است که چنین تجمعی را با چنین کیفیت و کمیتی، پدید می‌آورد.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه هر مقدار که بتوانیم کار عاشقان به امام حسین (ع) را تسهیل کنیم، به همان میزان سهیم هستیم، اظهار کرد: حضور مردم، هنر خداوند و سید الشهدا (ع) است که این جمعیت را کنار هم گرد می‌آورد.
امینی با بیان اینکه عشق و محبت امام حسین (ع) الهی است، یادآور شد: اربعین یک ظرفیت بی‌نظیر را برای مسلمانان فراهم کرده است.
او تصریح کرد: این تجمع آیینی به همان میزان که در فرهنگ و تربیت فرهنگ دینی تأثیر دارد به همان میزان سهم نقش آفرینان در آن مانند موکب‌داران و هیئت‌ها نیز والا است و در ثواب آن نقش دارند و این اهمیت کار خدمتگزاران زائران است.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه اربعین فضایی است که می‌تواند پیام‌رسانی مهم اسلام را به جهانیان داشته باشد، ابراز کرد: پیاده‌روی اربعین در سطح خود و همچنین اربعین دلدادگان و جاماندگان، اثرگذار هستند و فرصت عملی کردن فضیلت‌ها است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار