خبرهای داغ:

رشد ۳۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر تجاری سجافی

در ۵ ماهه ابتدای امسال بیش از ۱۸ هزار تن کالا در بندر تجاری سجافی تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه از ۳۹ درصد رشد برخوردار بود.
کد خبر: ۹۵۳۹۵۱۷
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹

امراله درویشی رئیس اداره بندر و دریانوردی سجافی با اعلام این خبر گفت: در این مدت ۱۶۴ فروند شناور تجاری در بندر سجافی تردد داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او افزود: بندر سجافی با برخورداری از مزایایی نظیر پسکرانه جمعیتی مناسب در حوزه بازار، زیرساخت‌های مناسب برای صادرات آبزیان، محصولات کشاورزی و احشام، دارای قابلیت‌هایی همچون راه‌اندازی تجارت کالا‌هایی نظیر لوازم خانگی، منسوجات، قطعات یدکی خودرو همچنین تجارت ساحلی با استان بوشهر است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی سجافی  با اشاره به اینکه بندر سجافی در اقتصاد شهرستان هندیجان نقش کلیدی دارد و بیش از ۸۰۰ فروشگاه تجاری وابسته به فعالیت‌های این بندر هستند، ادامه داد: نزدیک به ۲۰۰ فروند شناور تجاری در بندر سجافی فعالیت دارند و این شناور‌ها در زمینه ورود کالا‌های ملوانی موجب اشتغال مستقیم برای نیرو‌های بومی و اهالی منطقه شده است.

بندر تجاری سجافی در ٣٧ کیلومتری شهرستان هندیجان با ۳ پست اسکله به طول ۱۰۵ متر و آبخور ۳ متر دارای ۲ هزار متر مربع انبار سرپوشیده و ۶ هزار متر بارانداز از بنادر محلی و فعال بنادر خوزستان است که پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها