زنجان _ فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت:تسلیحات نظامی سرنوشت جنگ را تغییر نداد بلکه ایمان، اعتقاد و باورهای دینی رزمندگان اسلام سرنوشت جنگ را تغییر داد.
کد خبر: ۹۵۳۹۶۰۷
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه استان در سومین جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار داشت: همواره در طول تاریخ شاهد حادثه‌های مهم بودیم که جنگ احزاب و حادثه عاشورا و بعد از انقلاب اسلامی دفاع مقدس از این نوع حوادث بودند.

ایمان، اعتقاد و باور دینی رزمندگان اسلام سرنوشت جنگ را تغییر داد

وی افزود: دوران دفاع‌مقدس؛ جنگ جهانی در جغرافیای کوچک مقیاس علیه جمهوری اسلامی ایران بود و رژیم بعث صدام با پشتیبانی استکبار جهانی با ۴۸ لشکر تیپ و صددرصد آماده قصد داشت چند روزه ایران را فتح کند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: نقش رهبری در دوران دفاع مقدس و عظمت ملت ایران قابل توصیف نیست و مردم با هدایت و رهبری امام (ره) توانستند پیروز شوند.

ایمان، اعتقاد و باور دینی رزمندگان اسلام سرنوشت جنگ را تغییر داد

وی افزود: دفاع مقدس صحنه‌های بسیار زیبایی داشت که این صحنه‌ها را در برخی جنگ‌های صدر اسلام و حادثه عاشورا می‌توان پیدا کرد و باید این صحنه‌ها برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

سردار کرمی با بیان اینکه تسلیحات نظامی موشک، تانک، تفنگ نبود که سرنوشت جنگ را تغییر داد بلکه ایمان، اعتقاد و باور‌های دینی رزمندگان اسلام بود، بیان کرد: رزمندگان به ویژه شهدا به تعهد خود عمل کردند و ما باید ادامه دهند راه شهدا باشیم و تکلیف امروز ما این است که هرچه در توان داریم باید این حماسه‌ها و شجاعت‌ها را تبیین و به نسل جوان انتقال دهیم.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و عزت است و دشمنان می‌خواهند روحیه ایثار و شهادت را از ملت بگیرند، اما با جهاد تبیین می‌توان نقشه‌های دشمن را خنثی کرد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به برنامه‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بیش از چهار هزار برنامه برای هفته مقدس پیش بینی شده، از جمله رژه نیرو‌های مسلح، همایش مادحین حاضر در دوران دفاع مقدس، دیدار صمیمی با فرماندهان ارتش و اجتماع جوانان گام دوم انقلاب، رزمایش کمک مومنانه و دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

ارسال نظرات